مؤسسات قرآنی پلدختر از حمایت‌های مالی وزارت ارشاد بهره‌مند می‌شوند
کد خبر: 3950422
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰

مؤسسات قرآنی پلدختر از حمایت‌های مالی وزارت ارشاد بهره‌مند می‌شوند

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: تلاش ما این است مؤسسات قرآنی شهرستان پلدختر در قالب برنامه‌های محدود از حمایت‌های مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره‌مند شوند.

مؤسسات قرآنی پلدختر از حمایت‌های مالی وزارت ارشاد بهره‌مند می‌شوندبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارشنبه، هشتم بهمن‌ماه در دومین روز سفر خود به لرستان، در جلسه ستاد دهه فجر شهرستان پلدختر، با تاکید بر این نکته که بیشترین سهمیه بیمه در حوزه فرهنگ و هنر به فعالان قرآنی اختصاص داده شده است، اظهار کرد: پالایش بیمه‌های قرآنی از اردیبهشت‌ماه امسال آغاز شده و در حال حاضر هفت هزار نفر در سطح کشور بیمه شده قرآنی هستند و امیدواریم دو تا سه هزار ظرفیت جدید ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه دولت ۲۰ میلیارد تومان برای اختصاص تسهیلات چهار درصد به فعالان قرآنی تامین اعتبار کرده است، افزود: آن دسته از فعالان قرآنی که بیمه هستند ماندگار می‌شوند و برای مابقی نیز پیگیر هستیم با افزایش سهمیه استان، برخی نیز از پوشش بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در جریان سفرم به لرستان فقط به‌عنوان بازدید شهرستانی در پلدختر حضور پیدا کردم که حضور در این شهرستان به‌دلیل محرومیت‌ها و محدودیت‌های فرهنگی در دستور کار قرار گرفت.

فقهی‌زاده با بیان اینکه در جریان سفر به پلدختر از دو مؤسسه قرآنی پلدختر بازدید داشتم، افزود: زیرساخت‌های شهرستان پلدختر در سیل فروردین‌ماه سال گذشته دچار خسارت‌های زیادی شده که بسیار ملموس است .

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کمک به مؤسسات قرآنی پلدختر قول مساعد داد و گفت: تلاش ما این است مؤسسات قرآنی شهرستان پلدختر در قالب برنامه‌های محدود از حمایت‌های مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha