حمایت همه جانبه از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در شهرستان بیجار
کد خبر: 3950458
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸

حمایت همه جانبه از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در شهرستان بیجار

فرماندار بیجار گفت: با توجه به اثرگذاری و اقدامات مؤثر جهاددانشگاهی از توسعه فعالیت‌های این نهاد انقلابی در سطح شهرستان بیجار حمایت‌ همه جانبه خواهیم کرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، علی اکبر ورمقانی، فرماندار بیجار امروز، ۹ بهمن‌ماه در دیدار با رئیس و معاونان جهاددانشگاهی استان کردستان اظهار کرد: جهاددانشگاهی نهادی رویش یافته از انقلاب اسلامی است که در همه حوزه‌هایی که ورود کرده، اقدامات شاخصی را انجام داده است.

وی اشتغال و کارآفرینی را از دغدغه‌های جوانان جامعه دانست و افزود: جهاددانشگاهی تا کنون در زمینه اشتغال و کارآفرینی نیز فعالیت‌های تأثیرگذاری انجام داده است.

فرماندار بیجار بیان کرد: با توجه به اثرگذاری و اقدامات مؤثر جهاددانشگاهی، از توسعه فعالیت‌های این نهاد انقلابی در سطح شهرستان بیجار حمایت‌ همه جانبه خواهیم کرد.

وی خدمت در کردستان را افتخاری بزرگ دانست و عنوان کرد: مردم استان کردستان نجیب، پرتلاش، کم توقع، قدرشناس خدمات نظام هستند که این از فرهنگی بودن مردم استان نشأت می‌گیرد.

ورمقانی تأکید کرد: این استان از نظر توسعه همه جانبه، متوازن و پایدار به جایگاه واقعی خود نرسیده که در این راستا همه باید دست در دست هم دهیم تا در مسیر رفع مشکلات مردم گام برداریم و مسئولان در توسعه همه جانبه استان کردستان تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی با قدردانی از خدمات جهاد دانشگاهی در سطح شهرستان بیجار افزود: امیدواریم که جهاددانشگاهی با خدمات گسترده و متنوع خود بخش زیادی از خلاء‌های پژوهشی را در استان پر کند.

فرماندار بیجار در پایان یادآور شد: طرح‌های پیشنهادی از سوی جهاددانشگاهی طرح‌های بسیار خوبی است که قابلیت اجرایی شدن در شهرستان را دارند و در این راستا شهرستان بیجار با تمام توان همراه این نهاد خواهد بود.

اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان در ادامه این دیدار اظهار کرد: نهاد علمی و انقلابی جهاد بعد از 40 سال فعالیت به یک بلوغ بسیار خوبی در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی، اشتغال و کارآفرینی رسیده است.

وی افزود: ظرفیت‌های بسیار خوبی در جهاددانشگاهی کردستان وجود دارد و در حال حاضر علاوه بر مرکز استان در هفت شهرستان تابعه استان مشغول ارائه خدمات هستیم.

این مقام مسئول با تأکید بر آموزش‌های تخصصی، افزود: وجه تمایز آموزش‌های جهاددانشگاهی با سایر مراکز آموزشی تأکید بر مهارت آموزی و اشتغال محور بودن آن‌هاست.

وی به طرح‌های در دست اجرای حوزه اشتغال اشاره کرد و افزود: طرح مشاغل خانگی یکی از طرح‌های موفق جهاددانشگاهی در ایجاد اشتغال برای متقاضیان جویای کار بوده است که در این طرح به علاقمندان آموزش‌های لازم ارائه شده و شرکت‌کنندگان بعد از توانمند شدن می‌توانند صاحب کسب وکار خانگی شوند.

وی با اشاره به اینکه این طرح به مدت دوسال است که در استان کردستان اجرای می‌شود، بیان کرد: در سال اول اجرای این طرح دو هزار و 607 نفر موفق به ایجاد شغل خانگی شدند.

اسدی عنوان کرد: امسال در فاز جدید اجرای این طرح علیرغم اینکه سهمیه استان کردستان 400 نفر بوده با استقبال مردم مواجه شده است و تاکنون بیش از هزار نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی را یکی از مراکز ارائه خدمات تخصصی جهاددانشگاهی دانست و تصریح کرد: در این مرکز جوانان ایده پرداز از مشاوره اساتید صاحب نظر این مرکز بهره‌مند شده و در این مرکز آزمون و خطاهای ایده خود را انجام داد و به تیم سازی می پردازند و در نهایت یک واحد فناوری و شرکت دانش بنیان تشکیل خواهند داد.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان با اشاره به طرح‌های پیشنهادی این نهاد به مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این طرح‌ها شامل کشت بافت گیاهان دارویی، درمان سرطان سینه و اصلاح نژاد دام است که به تأیید کمیسیون‌های مربوط رسیده و در نهایت به کمیسیون تلفیق ارائه شده است.

انتهای پیام
captcha