برگزاری 1500 برنامه از سوی سپاه استان مرکزی / مادران قرآنی تجلیل می‌شوند
کد خبر: 3950490
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰

برگزاری 1500 برنامه از سوی سپاه استان مرکزی / مادران قرآنی تجلیل می‌شوند

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی از برگزاری بیش از 1500 برنامه طی دهه فجر در استان خبر داد و گفت: برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی همچون تجلیل از مادران قرآنی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سرهنگ محمد گودرزی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی، امروز، نهم بهمن‌ماه در نشست مطبوعاتی، با اشاره به در پیش بودن گرامیداشت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: تمام تلاش‌ها باید در راستای مردمی کردن ایام‌الله دهه‌فجر باشد. بازنمایی صحیح و دقیق مبتنی بر واقعیت دستاوردهای انقلاب اسلامی ضرورتی انکارناپذیر است.

وی ضرورت امیدآفرین بودن و با نشاط بودن برنامه‌های دهه مبارک فجر را مورد تأکید قرار داد و افزود: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حال حاضر بسیار مهم است. برای نتیجه‌بخش بودن اهداف پیش رو، برنامه‌ها در هفت گام و سرفصل اصلی تعریف شده است.

گودرزی گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم با جهاد امیدآفرینی و موفقیت‌های ۴۲ ساله، تبیین جایگاه حضرت زهرا(س)، نقش زن و مادران در انقلاب اسلامی با ارائه شاخص الگوی زن نه شرقی و نه غربی، توجه به افزایش آگاهی برای نسل جوان در راستای کارآمدی انقلاب اسلامی، تأکید بر استمرار نهضت کمک مؤمنانه و تحقق جهش تولید، حمایت و توسعه مشارکت‌های مردمی برای بزرگداشت ایام با رویکرد «ملت فجرآفرین، صاحبان اصلی انقلاب»، انجام اقدامات نمادین برای تولیدات مستندات فاخر و راه‌اندازی کمپین جامع برای تقویت شعائر انقلاب اسلامی با توجه به شرایط کرونایی را از عناوین و سرفصل‌های اهداف سپاه برای برنامه‌های دهه‌ فجر دانست.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان، شعار محوری دهه مبارک فجر امسال را «انقلاب اسلامی؛ بالنده و مقتدر، چون کوه استوار» بیان و اظهار کرد: بیش از یکهزار و ۵۰۰ برنامه در سطح استان از سوی سپاه و بسیج به همت پایگاه‌های بسیج، مساجد، کانون‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه برپا و با توجه به شرایط بیماری کرونا برنامه‌ها در فضای مجازی و به صورت منطقه‌ای و محلی به دور از تجمع برگزار می‌شود.

گودرزی برگزاری رزمایش الی‌ بیت‌المقدس با شعار «پای کار انقلاب ایستاده‌ایم» را از اهم برنامه‌های دهه فجر برشمرد و تشریح کرد: این برنامه از 12 تا 22 بهمن‌ماه از سوی پایگاه‌های بسیج آقایان در ۳۶۰ دسته رزمی انجام می‌شود، همچنین برگزاری گشت رضویون، ویژه برنامه استانی در زادگاه حضرت امام(ره) در خمین، گلباران حجره امام(ره) در اراک، موتورسواری بسیجیان از فرودگاه اراک تا گلزار شهدا از جمله برنامه‌ها در ایام‌الله دهه مبارک فجر است.

وی تجلیل از مدافعان سلامت در هر شهرستان، ادامه رزمایش مسجدمحور شهید سلیمانی، افتتاح ۴۰ واحد مسکونی ویژه سیل‌زدگان و محرومان، اهدای ۱۰۰ سری جهیزیه، اهدای یکهزار بسته لوازم التحریر، بهره‌برداری از ۶۴۰ فرصت شغلی با تکیه بر وام‌های اقتصاد مقاومتی، آزادی زندانیان غیر عمد زن کمتر از ۱۵ میلیون تومان، برپایی جشن‌های آیینی در بقاع متبرکه، راه‌اندازی ایستگاه فرهنگی مدافعان انقلاب در مراکز و میادین شهرها، برگزاری دهمین مرحله از کمک مؤمنانه با شعار «بزرگترین راه مبارزه با آمریکا خدمت به مردم است» را از دیگر برنامه‌های اجرایی دانست.

گودرزی تصریح کرد: محرومیت‌زدایی و تقویت مباحث کشاورزی، عطرافشانی گلزار شهدا در سراسر استان، یادواره شهدای انقلاب، همایش مادران قرآنی و مادران آسمانی و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های دیگر دهه فجر است.

وی همچنین از برگزاری مسابقات ورزشی، پویش نذر خون، اکران فیلم‌های جشنواره عمار، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، برگزاری مسابقات مختلف قرآنی و تجلیل از مادران قرآنی، نورافشانی در برخی از شهرها، اقدام هماهنگ بسیجیان برای شعار مرگ بر آمریکا در ساعت ۲۱ شب ۲۲ بهمن، برگزاری مسابقات کتابخوانی و نقاشی، استقرار میزهای خدمت جهادی و میز خدمت مشاوره‌ای، میز خدمت حقوقی، برگزاری برنامه‌های هنری و پرورشی برنامه‌‌های گرامیداشت روز زن، بزرگداشت چهلمین روز از ارتحال آیت الله مصباح یزدی، کلنگ‌زنی مسکن برای رزمندگان فاقد مسکن، رونمایی از ۱۲ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس و نقش امام خمینی(ره) در انقلاب، تولیدات تلویزیونی، رزمایش ثامن برای تقویت بصیرت بسیجیان در فضای مجازی و تقدیر از فعالان طرح شهید سلیمانی به عنوان دیگر برنامه‌های در دستور کار یاد کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی در پایان اظهار کرد: بیش از ۲۷۰۰ پایگاه بسیج، دفاتر بسیج در ادارات، سازمان‌ها و کانون‌ها در برگزاری برنامه‌های دهه مبارک فجر نقش دارند.

انتهای پیام
captcha