محفل انس با قرآن ویژه دهه فجر در سنندج برگزار شد
کد خبر: 3951292
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳

محفل انس با قرآن ویژه دهه فجر در سنندج برگزار شد

اولین محفل انس با قرآن ویژه دهه فجر با حضور حسین عبدالملکی، فؤاد مولودی و عبدالرحمان امامقلی از قاریان برجسته استان کردستان امروز، ۱۳ بهمن‌ در مسجد جامع سنندج برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، کامل گلباغی، مسئول امور قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در اولین محفل انس با قرآن کریم که با حضور حسین عبدالملکی، فواد مولودی و عبدالرحمان امامقلی از قاریان برجسته استان کردستان امروز، 13 بهمن‌ در مسجد جامع سنندج برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کتاب انقلاب بوده چراکه تغییر افکار عمومی در انقلاب اسلامی با قرآن بوده است و فردی که بنیانگذار انقلاب بود خود مدرس قرآن و فردی برخواسته از مسجد بود.

وی افزود: تفسیر سوره مبارک حمد بنیانگذار انقلاب اسلامی به راستی تحول‌آفرین بود و یک ادبیات قرآنی روشنی را به عرصه حاکمیتی انقلاب وارد کرد.

مسئول قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به تعداد انگشت‌شمار قاریان و حافظان قرآنی در کشور قبل از انقلاب اسلامی بیان کرد: امروز به برکت نظام مقدس انقلاب اسلامی حافظان، قاریان و فعالان قرآنی خوبی در سطح کشور و بالطبع آن استان تربیت شده و خانواده‌ها با قرآن بیشتر آشنا شده‌اند.

وی افزود: گروهی احساس می‌کنند که امروز عملکرد دینی در جامعه کم شده است اما باید گفت که این امر صحیح نبوده و امروز باورهای دینی بین مردم عمیق‌تر و با استدلال‌تر شده و دینداری‌های ما آگاهانه‌تر شده است.

گلباغی یکی از افتخارات انقلاب اسلامی را شروع و استمرار آن با قرآن دانست و بیان کرد: دستاوردهای نظام در حوزه قرآن گرچه ایده‌آل نیست اما رشد کمی و کیفی این فعالیت‌ها به دلیل آشنایی با قاریان برجسته مصری و آموزش‌های لازم در عرصه‌های ملی و بین‌المللی قابل مقایسه با قبل از انقلاب نبوده و نخواهد بود.

وی ادامه داد: استان کردستان نیز از این حیث مستثنی نبوده و یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی شورای توسعه قرآنی بوده که عالی‌ترین مقام‌های استان ریاست این شورا را برعهده دارند و این این امر یک تحول عظیم در عرصه قرآن استان خواهد بود.

مسئول قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان یادآور شد: بعد از انقلاب اسلامی تعداد مسابقات قرآن، برنامه‌های قرآنی، آمد و رفت قاریان برجسته کشوری و بین‌المللی و افراد خبره قرآنی نسبت به گذشته بهتر و راحت انجام شده و همین امر موجب انس و آشنایی هرچه بیشتر مردم با فعالیت‌های قرآنی شده است.

گفتنی است؛ در ادامه این محفل قرآنی حسین عبدالملکی، فواد مولودی و عبدالرحمان امامقلی از قاریان استان کردستان به قرائت آیات قرآن پرداختند.

انتهای پیام
captcha