انقلابی که فقط برای یک مذهب نبود
کد خبر: 3951456
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰

انقلابی که فقط برای یک مذهب نبود

با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، معارف انقلابی مورد قبول شیعه و سنی، بدنه اجتماعی اسلام شده و برکت اسلام برای ملت ایران و مردم آزادی‌خواه جهان نمایان شد.

انقلاب پیروز شد و مردم در سایه آن تازه معنای وحدت را یافتند، وحدتی که سال‌ها بود چراغ آن خاموش شده بود، چراغی که باید روشن می‌شد تا درک کرد در کنار هم بودن را، از هم شنیدن را و به یاد هم بودن را.

یکی از ویژگی‌های اصلی انقلاب این بود که برایش کارمند و فقیر و ثروتمند و یا اهل هر مذهبی بودن فرقی نمی‌کرد، بر طبق آرمان‌های انقلابی که مردم سال‌ها برای تحقق آن تلاش کردند، تنها تقوا مهم‌ترین اصل برای برتری بود و این تقوا در سایه عمل به دستورات اسلام ممکن می‌شد.

نمونه این تقوا را می‌شد در هشت سال دفاع مقدس دید، زمانی که مردم ایران در اوج خوشحالی و مسرور از پیروزی انقلاب بودند، اما این خوشحالی باب میل بسیاری از کشورهای استعمارگر نبود و جنگی تحمیلی که تنها کشتن آدم‌ها برایش مهم بود، آغاز شد.

این جنگ بر کشور سال‌ها سایه افکند اما وحدت بین مردم آن را از پا درآورد، وحدتی که از جنوبی‌ترین تا شمالی‌ترین و از غربی‌ترین تا شرقی‌ترین نقطه ایران حاکم بود و کشور را دوباره از چنگ استعمار نجات داد و اینجا بود که اهل سنت و تشیع و دیگر مذاهبی که در ایران زندگی می‌کردند دست در دست هم داده و پیروزی آرمانشان را جشن گرفتند.

معارف انقلابی مورد قبول شیعه و سنی، بدنه اجتماعی اسلام شد و برکت اسلام برای ملت ایران و مردم آزادی‌خواه جهان نمایان شد.

انقلابی که فقط برای یک مذهب نبود

مولوی محمدرضا خسروی، امام‌جمعه اهل سنت روستای هندوالان شهرستان درمیان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: تمام مسلمانان اگر با هم متحد باشند می‌توانند سد محکمی در برابر استکبار جهانی باشند.

اخوت و برادری؛ رمز پیروزی یک آرمان

وی با بیان اینکه مسلمانان اگر با یکدیگر با اخوت، برادری و مساوات زندگی کنند، می‌توانند بر تمام جهان پیروز شوند، افزود: اسلام و انقلاب خدمات بزرگی به ملت ایران کرد که وحدت و در کنار هم زندگی کردن تمام مذاهب از جمله مهم‌ترین آن بود.

خسروی با بیان اینکه قبل از انقلاب به تمام مسائل تنها از بعد مادی توجه می‌شد، اظهار کرد: پس از انقلاب، مساجد، حوزه‌های علمیه و مردم به سمت اسلام رغبت پیدا کردند.

امام‌جمعه اهل سنت روستای هندوالان با بیان اینکه اکنون که دنیا و جهان با ویروس کرونا مواجه هستند، بیش از پیش می‌توان خدمات اسلام را درک کرد، افزود: پیشنهاد من برای ادامه راه آرمان‌های اسلام این است که همواره با دلسوزی و همبستگی، به آنچه رهبری امر فرموده‌اند عمل کنند چراکه این همان راه اتحاد است.

خسروی با بیان اینکه باید به رفتارهای ائمه(ع) و پیغمبر(ص) در صدر اسلام توجه کرد که چطور مذاهب مختلف را رهبری می‌کردند، افزود: اختلاف نظر طبیعی است و باید باشد، اما نباید با اختلاف نظر از فرمایشات مقام معظم رهبری دور شد.

وی با بیان اینکه نباید نصیحت‌های دلسوزانه رهبر را در هیچ زمانی از یاد برد، تصریح کرد: انقلاب با طلوعش اهل سنت و تشیع را در کنار هم دید و تقوا را مهم‌ترین عامل برای سعادت انسان‌ها معرفی کرد.

بداخلاقی‌ها نتیجه عدم تهذیب و توجه به سخنان اسلام است

امام‌جمعه اهل سنت روستای هندوالان شهرستان درمیان با بیان اینکه اتحاد، بسیاری از مشکلات کشور را حل می‌کند، افزود: اسلام دین اخوت و برادری است و اگر مشکلاتی ایجاد می‌شود، نتیجه این است که اخلاق خود را تهذیب نکرده‌ایم.

خسروی با بیان اینکه بداخلاقی‌ها نتیجه عدم تهذیب و توجه به سخنان اسلام است، افزود: دلسوزان نظام باید با تعادل‌گرایی و تلاش برای وحدت، سعی کنند تمدن اسلامی را بیش از پیش در جهان پایه‌ریزی کنند.

وی بیان کرد: تمدن اسلام تنها با دلسوزی رهبران نظام و تلاش برای نزدیکی مذاهب اسلامی می‌توانند به آنچه مردم برای نظام اسلامی می‌خواستند، برسند.

گفتمان انقلاب اسلامی بر پایه وحدت و جوان‌گرایی استوار است

حجت‌الاسلام سیدرضا هاشمی، مسئول معاونت فرهنگی و امور روحانیون دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان‌جنوبی نیز در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، گفت: در طول سال، دوره‌هایی با هدف تقریب مذاهب در این دفتر تنها با هدف تبیین راهبردها و رسالت‌های انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

انقلابی که فقط برای یک مذهب نبود

وی افزود: بسیاری از پیشرفت‌ها و دستیابی به قله‌های علم و دانش برای بخش عظیمی از جامعه به‌خوبی منعکس نشده و اگر این روشنگری توسط علما و مبلغان علوم دینی انجام شود، در رفع شبهات و خنثی‌سازی حربه دشمنان در القای ناکارآمدی نظام برای ناامیدسازی مردم بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

هاشمی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در 22 بهمن سال97 با صدور بیانیه جامع معروف به بیانیه گام دوم انقلاب در دو بخش به بیان گذشته انقلاب اسلامی و ارزیابی از گذشته انقلاب و بیان برکات نظام در طول 40 سال بعد از انقلاب اسلامی و در بخش دوم توصیه‌هایی اساسی برای آینده نظام و انقلاب پرداخته‌اند.

مسئول معاونت فرهنگی و امور روحانیون دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در این بیانیه روح وحدت و انسجام اجتماعی حاکم است، اظهار کرد: با همدلی و اتحاد است که می‌توانیم به اهداف بلند اسلام و انقلاب دست پیداکنم.

وی افزود: طلاب و مبلغان شیعه و اهل سنت باید با تبیین بیانیه گام دوم انقلاب برای جامعه و مردم باید به‌دنبال گفتمان‌سازی باشند؛ گفتمان انقلاب اسلامی که بر پایه وحدت و جوان‌گرایی و روحیه جهادی استوار است.

هاشمی به یکی از مباحث مهم در دوره‌های اجرایی و همچنین در شرایط کنونی اشاره کرد و یادآور شد: باید با تبیین معارف انقلاب یک بدنه اجتماعی برای مطالبه و دنبال کردن شعارهای انقلاب اسلامی ایجاد شود تا با هوشیاری و تبلیغ مبلغان علوم دینی، تهدید دشمنان را به فرصتی برای بیان پیشرفت‌های خیره‌کننده جمهوری اسلامی ایران برای ناظران بین‌المللی تبدیل کنیم.

انتهای پیام
captcha