ولایت‌مداری؛ بارزترین ویژگی اخلاقی حضرت فاطمه(س)
کد خبر: 3951685
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲

ولایت‌مداری؛ بارزترین ویژگی اخلاقی حضرت فاطمه(س)

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه‌(س) نقده گفت: ولایت‌مداری از مهمترین ویژگی‌های اخلاقی حضرت فاطمه(س) بود؛ ایشان در مقابل ظلم ایستاد و از امام زمان خود دفاع کرد و هر کجا لازم بود وارد میدان شد و با سخنان و خطبه‌های کوبنده از ولایت دفاع و پشتیبانی کرد.

ارسالی امروز | دفاع و پشتیبانی از ولایت، از شاخصه‌های حضرت فاطمه(س) بودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، شیرین سعیدی، مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) نقده، ۱۴ بهمن‌ماه، در مراسم مجازی گرامیداشت سالروز میلاد حضرت فاطمه(س) و ایام‌الله دهه فجر مدرسه علمیه الزهرا‌(س) شاهین‌دژ، اظهار کرد: زنان امروزی باید به علو مقام و شخصیت بزرگ حضرت زهرا(س) معرفت پیدا کنند، زیرا او از نور الهی خلق شد و قبل از بسته شدن نطفه‌اش، خداوند به پیامبر الهی دستور داد که ۴۰ شبانه روز اعتکاف کرده و از مردم جدا شود و ائمه معصومین مادرشان حضرت فاطمه(س) را به عنوان الگوی خود معرفی کنند.

وی افزود: صبر، قناعت، گذشت، ایثار، عطوفت، عفت و حیا، سازش با سختی‌ها، ساده‌زیستی و متانت از مهم‌ترین شاخصه‌های حضرت زهرا(س) است؛ ایشان در خانواده و برخورد با فرزندان و همسر خود نهایت ادب را رعایت می‌کرد که همه این موارد برای بانوان این سرزمین باید الگو باشد.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) نقده، بیان کرد: همچنین الگوی عبادی و اجتماعی بودن حضرت زهرا(س) باید بیشتر مدنظر باشد؛ ایشان نسبت به حواشی و اتفاقات پیرامون خود توجه و در جامعه حضور فعال داشتند و لازم است زنان امروزی با الگو قرار دادن فاطمه(س) در جامعه نقش خود را ایفا کنند.

وی افزود: ایشان با خودسازی، بندگی و عبادت، خوش‌خلقی، تدبیر در زندگی در جایگاهی والا قرار داشت. حضرت زهرا(س) تربیت درست فرزندان را از مهم‌ترین وظایف خود در خانه می‌دانست و فرزندان خود را همواره از کودکی به عبادت و نماز خواندن ترغیب می‌کرد.

سعیدی تصریح کرد: ولایت‌مداری و دفاع از ولایت از دیگر شاخصه‌های حضرت زهرا(س) بود، در مقابل ظلم ایستاد و از امام زمان خود دفاع کرد و هر کجا لازم بود وارد میدان شد و با سخنان و خطبه‌های کوبنده از ولایت دفاع و پشتیبانی کرد.

وی به یاد همسایه‌ها بودن، نگه‌داشتن حرمت پیامبر(ص) و امام علی(ع) و تبعیت از فرامین الهی، سبقت در سلام دادن، اوج بندگی، تقید کامل به عفاف و حجاب، فعالیت سیاسی و اجتماعی را از دیگر ویژگی‌های حضرت زهرا(س) دانست و گفت: حضرت زهرا(س) در جهت‌گیری‌های سیاسی و اجتماعی بهترین الگوی زنان جامعه است؛ متأسفانه امروزه عده‌ای با الگوگیری از جریان‌های غربی، نوع رفتار خود را هم با آن تنظیم می‌کنند.

انتهای پیام
captcha