محور عدالت‌خواهی انقلاب اسلامی برگرفته از آیه ۲۵ سوره حدید است
کد خبر: 3952378
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸

محور عدالت‌خواهی انقلاب اسلامی برگرفته از آیه ۲۵ سوره حدید است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه سند عدالت‌خواهی انقلاب اسلامی را می‌توان در آیه ۲۵ سوره حدید پیدا کرد گفت: اگر محققان این مؤلفه را در تمام ممالک دنیا که تجربه انقلاب داشتند بررسی کنند، یک درک قرآنی حتی به‌ اندازه یک چندم انقلاب اسلامی را در آنجا شاهد نخواهند بود.

سند عدالت‌خواهی انقلاب را در آیه ۲۵ سوره حدید بیابید

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین، در مراسم واگذاری ۲۹۶ فقره از اسناد املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم تاکستان که امروز ۱۸ بهمن به‌صورت ویدیو کنفرانس در سالن استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: همه باید در هر جایگاهی برای عدالت‌خواهی در جامعه تلاش کنیم، سند عدالت‌خواهی انقلاب اسلامی را می‌توان در آیه ۲۵ سوره حدید پیدا کرد، اگر محققان این مؤلفه را در تمام ممالک دنیا که انقلاب داشتند بررسی کنند، یک درک قرآنی حتی به‌اندازه یک چندم انقلاب اسلامی در آنجا شاهد نخواهند بود.

وی افزود: در انقلاب اسلامی یکی از اساسی‌ترین شاخص‌های قیام مردم علاوه بر آزادی و استقلال، عدالت‌خواهی بود به‌طوری‌که از هرکسی که در تظاهرات حضور داشت، علت قیام را می‌پرسیدیم در پاسخ می‌گفتند که از ظلم رژیم طاغوت به ستوه آمده‌اند.

امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: امروز در این جلسه صرفاً درباره املاک به ظلم مصادره شده مردم توسط پهلوی صحبت می‌کنیم درحالی‌که ابعاد مختلفی از ظلم‌های این خاندان وجود دارد که باید به آن پرداخت؛ شکنجه‌های سختی در تاریکخانه‌های رژیم پهلوی اتفاق می‌افتاد که کوچک‌ترین آن کشیدن ناخن و آن‌هم برای اندک چیزی مثلاً اینکه فردی یک اعلامیه را خوانده است، بود.

وی یادآور شد: شکنجه خانم دباغ در زندان که حتی دختر او را هم شکنجه دادند نمونه دیگری است که نشان می‌دهد در راه پیروزی انقلاب اسلامی چه سختی‌هایی کشیده شده و چه خون‌هایی ریخته شده است، تشریح پرونده غارت‌های خاندان پهلوی به چند صد جلسه نیاز دارد.

عابدینی خاطرنشان کرد: عدالت‌خواهی یکی از انگیزه‌های اساسی حضور مردم در انقلاب بود و اگر اسلام را یک حریم ببینیم درب‌های متعددی برای وارد شدن دارد که مهربانی به‌عنوان ویژگی اصلی پیامبر اکرم و علم و دانش را می‌توان ازجمله این درب‌ها نام برد، اما پرترافیک‌ترین دری که همواره مردم از آن جذب اسلام می‌شوند بحث عدالت است. امروز باید خدا را شاکر باشیم که درراه احقاق حق مردم اقدامی شده که مستضعفان به‌حق مسلم خود برسند، باید بدانیم هر مالی که به آن تعرض صورت گیرد حتی بعد از صدسال آن مال متعلق به وارثان اصلی‌اش است و غاصبان هیچ حقی از آن نمی‌برند.

امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: امروز باید بررسی کنیم همان‌طور که این انقلاب را با عدالت‌خواهی مردم شروع کردیم آیا با همان آهنگ ادامه می‌دهیم و توانستیم آرمان‌ها را حفظ کنیم؟ گاهی فاصله بین مردم و مسئولین آزاردهنده شده به‌طوری‌که حتی برخی از خون شهدا و آرمان‌های امام راحل و مطالبه مردم حیا نمی‌کنند.

وی تأکید کرد: فاصله طبقاتی بین مسئولین و مردم به‌ تدریج جامعه را از واقعیت انقلاب و اسلام دور می‌کند، باید توجه ویژه به این امور داشته باشیم و طوری رفتار و عمل کنیم که مردم آینده انقلاب را، آینده تحقق عدالت بدانند؛ همان‌طور که مقام معظم رهبری بر تمدن اسلامی تأکیددارند که اگر محقق شود قطعاً به تمام اهداف اصلی انقلاب خواهیم رسید.

انتهای پیام
captcha