استمداد از قرآن در پاسخ به شبهات و تببین راه درست به نسل جوان
کد خبر: 3953331
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵

استمداد از قرآن در پاسخ به شبهات و تببین راه درست به نسل جوان

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه وظیفه همه ما پاسخ به سیل شبهات در فضای مجازی است گفت: جامعه قرآنی به‌طور خاص با استمداد از آیات قرآنی می‌توانند پاسخگوی سیل شبهات باشند.

استمداد از قرآن در پاسخ به شبهات و تببین راه درست به نسل جوانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، شامگاه 21 بهمن‌ماه، در مراسم انقلاب قرآنی و تجلیل از افتخار آفرینان قرآنی خراسان رضوی در چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که در آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر(ع) برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما منطبق بر قرآن شکل گرفته و در حال جلو رفتن است، اگر اشکالاتی وجود دارد، باید رفع شود و تک‌تک آحاد جامعه در رفع مشکلات کمک کنند.

وی ادامه داد: در طول سال‌های گذشته، جریان‌های مختلف فکری، فتنه‌ها، جنگ و ترور بوده که بهترین جوانان ما برای دفاع از این مرز و بوم رفتند و یک وجب از این خاک را به دشمن ندادند، اکنون این ما هستیم و این دستاورد بزرگ و برای ادامه راه تکلیف داریم.

عادل با بیان اینکه امام راحل(ره) در وصیت‌نامه خود این جمله را فرمودند: که رمز بقای انقلاب همان رمز پیروزی انقلاب و آن هم ایمان به خدا و وحدت کلمه است، عنوان کرد: ایمان به خدا برکات را بر ما نازل می‌کند و وحدت حول محور ولایت، حول محور امامی که ولایت‌فقیه و ولایت رسول‌الله را دارد، است، این وحدت در جامعه اتفاق افتاد و امروز هم همین هست. ایمان به خدا و وحدت کلمه و پشت سر رهبری حرکت کردن نیاز هست و امروز وظیفه ما اطاعت از رهبری است.

مکتب سلیمانی یک جریان است

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره حضرت امام(ره) روزی فرمودند: «سربازان من در گهواره‌ها هستند»، اظهار کرد: امروز، هم‌مانند سلیمانی‌ها در راه است، مکتب حاج قاسم سلیمانی امروز یک جریان است، این نظام نیاز دارد که جوانان برای آن تلاش کنند، تلاش امروز شاید با تلاش ۴۰ سال گذشته متفاوت باشد، امروز تلاش علمی، تلاش برای سلامت جامعه که کادر درمان در خط مبارزه با آن در حال خدمت هستند، مقدس است، چون برای یک هدف مقدس طراحی شده و درحال پیش رفتن است.

وی عنوان کرد: این سیل شبهات که دشمنان و بدخواهان این نظام از همان ابتدا ایجاد کرده است و در حال فزونی یافتن است، مانند فضای مجازی که به خدمت آنها در آمده است، ما هم باید از فضای مجازی استفاده کنیم، شبهات را پاسخ دهیم و راه درست را هم برای خود تبیین کنیم و هم برای جوانانی که شاید با سال‌های انقلاب آشنایی ندارند و ندیدند.

مسئولان فاسد مجازات و انقلاب به جوانان شناسانده شود

عادل افزود: اگر امروز در جایی فسادی را شاهد هستیم که کم آن هم زیاد است و جای توجیه هم ندارد، باید مسئول فاسدی که به بیت‌المال دست‌درازی می‌کند، با شدیدترین مجازات‌ها با آن برخورد کرد، اما این مسائل گاهی ممکن است، اتفاق بیفتد و در این خصوص جوانان باید با اصل انقلاب اسلامی آشنا شوند.

حرکت‌های انقلابی سایر بلاد اسلامی در سایه انقلاب ایران

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز کرد: جوانان باید تاریخ آن زمان‌ها و اتفاقات آن سال‌ها را بخوانند و تلاش‌هایی که برای پیروزی انقلاب شده و شهدایی که خود را وقف کردند، برای این انقلاب و کشور، همه را باید بخوانند و بدانند، هم برای آگاهی خود و هم برای آگاه کردن دیگران، در این خصوص وظیفه داریم که به سیل شبهاتی که در فضای مجازی وجود دارد، پاسخ دهیم، خصوصا این جمع قرآنی با استمداد از قرآن و با آیات قرآنی پاسخگوی آنها باشیم و باعث پیشرفت و تعالی این انقلاب شکوهمند شویم.

وی خاطرنشان کرد: این انقلاب اسلامی افتخار و آبرو برای همه مسلمانان جهان است و در سایر بلاد اسلامی هم اگر حرکت‌هایی در مقابله با ظلم دارند، در پرتو همین انقلاب شکل گرفته است.

عادل تصریح کرد: امید است حرکت‌های انقلابی سایر بلاد اسلامی نیز، سرمداران وابسته، خائن و فاسد را که لیاقت زمامداری حکومت اسلامی را ندارند، ساقط کنتد و جامعه جهانی اسلامی هرچه زودتر برای ظهور و حکومت منجی عالم بشریت آماده شود.

انتهای پیام
captcha