برگزاری کلاس‌های مجازی قرآن در مؤسسه دارالاشراق سنندج
کد خبر: 3953739
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷

برگزاری کلاس‌های مجازی قرآن در مؤسسه دارالاشراق سنندج

مدیر مؤسسه قرآنی دارالاشراق شهرستان سنندج با اشاره به برگزاری کلاس‌های مجازی قرآن در این مؤسسه قرآنی گفت: کلاس‌های روخوانی و تجوید و حفظ قرآن به صورت مجازی در طول هفته با حضور اساتید مجرب قرآنی برگزار می‌شود.

شهلا امینی، مدیر مؤسسه قرآنی دارالاشراق شهرستان سنندج در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: مؤسسه قرآنی دارالاشراق در راستای رسالت دینی و قرآنی خود کلاس‌های قرآنی این مؤسسه را به صورت مجازی برگزار کرده است.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌های مجازی حفظ قرآن روزهای یکشنبه و سه شنبه برگزار می‌شود، افزود: کلاس‌های مجازی روخوانی و روانخوانی قرآن هم در روزهای شنبه و چهارشنبه با حضور اساتید قرآنی برگزار خواهد شد.

مدیر مؤسسه قرآنی دارالاشراق شهرستان سنندج بیان کرد: در این راستا برای دوره روخوانی و تجوید مطالب به صورت تئوری برای تمرین هفتگی در روزهای اعلام شده در کانال تلگرامی این مؤسسه گذاشته می‌شود و در طول هفته مخاطبان به تمرین و کار می‌پردازند و برای رفع اشکال فایل صوتی تلاوت خود را برای مدیر مؤسسه ارسال می‌کنند.

وی ادامه داد: برای حفظ نیز فرمول‌ها و تکنیک‌های حفظ در روزهای یادشده از طریق مربیان حفظ این مؤسسه در کانال بارگذاری شده و و حافظان قرآن برای حفظ منظم، منسجم و محکم باید در پنج روز باقی‌مانده با همان برنامه و فرمول تمرین کنند.

امینی در ادامه به مراحل فراگیری قرآن کریم اشاره و بیان کرد: استماع اولین مرحله از یادگیری قرآن کریم است که در این راستا خداوند متعال در آیه 204 سوره اعراف می‌فرماید: « وَإِذَا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَأَنْصِتُوا لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ؛ و چون قرآن خوانده شود گوش بدان فرا داريد و خاموش مانيد اميد كه بر شما رحمت آيد».

وی افزود: براین اساس باید گفت کسی که گام در محور فعالیت‌های قرآنی می‌گذارد، باید گوش شنوایی برای شنیدن آیات قرآن کریم داشته باشد تا بتواند سایر مراحل یادگیری قرآن را طی کند.

مدیر مؤسسه قرآنی دارالاشراق شهرستان سنندج اظهار کرد: تلاوت، حفظ، تدبر و عمل کردن به قرآن از سایر مراحل مهم فراگیری قرآن کریم بوده است که فعالان قرآنی باید همواره آن را مدنظر قرار دهند و روز به روز بیشتر اخلاق، رفتار و عمل خود را قرآنی کنند.

وی یادآور شد: مؤسسات قرآنی نیز در این راستا با برگزاری کلاس‌های قرآنی روخوانی، روانخوانی، حفظ، تفسیر و تدبر در قرآن در تلاش هستند تا جوانان و نوجوانان و در نتیجه جامعه را بیشتر به سمت اخلاق و رفتار قرآنی هدایت کنند.

انتهای پیام
captcha