تفکر و اندیشه وحیانی؛ نقطه مقابل انسان محوری
کد خبر: 3953901
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷

تفکر و اندیشه وحیانی؛ نقطه مقابل انسان محوری

مدیر حوزه علمیه خواهران کردستان تفکر و اندیشه وحیانی را نقطه مقابل انسان‌محوری و دیدگاه اومانیسم دانست و گفت: اندیشه وحیانی و الهی عقل انسان را محدود و نیازمند به مرتبه‌ای بالاتر از انسان می‌داند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود صفی‌زاده، مدیر حوزه علمیه خواهران کردستان در نشست هم‌اندیشی تبیین گام دوم انقلاب اسلامی که روز گذشته، 25 بهمن‌ در مدرسه علمیه ریحانة‌النبی(س) سنندج برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین ویژگی جهان معاصر اومانیسم بودن یا انسان‌مداری است که هدف نهایی لذت بیشتر است.

وی با تأکید بر اینکه بایدها و نبایدهای شرعی برای انسان اومانیسم معنا ندارد، افزود: از دیدگاه این تفکر انسان گونه‌ای ممتاز و برتر از سایر گونه‌هاست و بر این اساس می‌تواند هرگونه رفتاری را که می‌خواهد انجام بدهد.

مدیر حوزه علمیه خواهران کردستان افزود: با توجه به اینکه تفکر اومانیسم به دنبال لذت بیشتر است، لذا تکلیف برای او معنا و جایگاه خاصی نخواهد داشت و زمانی که انسان تکلیفی را بر خود لازم‌الاجرا نبیند، بی بندو‌باری و هرج‌و‌مرج در جامعه به وجود خواهد آمد.

وی تفکر و اندیشه وحیانی را نقطه مقابل انسان محوری و دیدگاه اومانیسم دانست، بیان کرد: اندیشه وحیانی و الهی عقل انسان را محدود و نیازمند به مرتبه‌ای بالاتر از انسان می‌داند، این تفکر اندیشه اسلامی و آموزه‌های وحی را سلطان معارف بشری و عاری از هرگونه خطا می‌داند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفی‌زاده اظهار کرد: در سال ۱۳۵۷ انقلابی در جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت که با انقلاب‌های دنیا فرق داشت، نهضتی مبتنی بر اسلام و شاخص‌ها و مؤلفه‌های یک اندیشه دینی و وحیانی که با اندیشه غربی در اندیشه، امیال و گرایش و رفتار در تقابل بود.

وی افزود: ما در ایام دهه فجر علاوه بر تجدید میثاق با اهداف و آرمان‌های انقلاب باید از خودمان بپرسیم، آیا توانستیم دستاوردها و آرمان‌های انقلاب را حفظ کنیم، آیا همچنان با وجود آسیب‌ها و تهدیدها در این صراط مستقیم هستیم و دچار انحراف نشدیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران کردستان با اشاره به اینکه هویت انقلاب ما به اسلامی بودن، دینی و الهی بودن آن است، یادآور شد: به خاطر همین ویژگی است که انقلاب اسلامی از انقلاب‌های دنیا متمایز بوده و وجه تمایز انقلاب ما مبتنی بر تفکر اهل بیت(ع) بودن، است.

انتهای پیام
captcha