اهتمام به وصیت نامه شهدا برای مقابله با تهاجم فرهنگی
کد خبر: 3954141
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۳

اهتمام به وصیت نامه شهدا برای مقابله با تهاجم فرهنگی

مسئول نهضت اجتماعی جوانان در چهارمحال و بختیاری گفت: وصیت‌نامه شهدا حاوی ارزش‌هایی مانند اسوه اخلاق، ایثار و رشادت است که می‌تواند به عنوان مهم‌ترین عامل برای مقابله با تهاجم فرهنگی مورد اهتمام بیش از پیش قرار گیرد.

شهدا مظهر ایثار و فداکاری و پیش قراولان پذیرش جهاد و شهادت در جامعه بودند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکردند و بزرگ‌ترین سرمایه‌ که جان خود بود را در این راه نثار کردند، ما نیازمند شهدا هستیم و آن‌ها زنده هستند و ما باید از بصیرت ایمانی و فهیم بودن آن‌ها الگو‌برداری کنیم، زیرا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باعث مصون ماندن از گزند دشمن خواهد شد.

شهدا دلاورمردانی بودند که در سخت‌ترین شرایط و در غربت امام، ارزش‌های انقلاب اسلامی را همراهی و در این راه خون خود را نثار کردند، باید جامعه ما و به ویژه مسئولان وصیت‌نامه شهدا را مطالعه و از آن در جهت خدمت به جامعه و دفاع از دستاوردهای انقلاب الگوبرداری کنند.

وصیت‌نامه شهدا حاوی نکاتی مانند اسوه اخلاق، ایثار و رشادت است و این موضوع می‌تواند به عنوان مهم‌ترین عامل برای مقابله با تهاجم فرهنگی مورد اهتمام بیش از پیش قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی محمدی، مسئول نهضت اجتماعی جوانان در چهارمحال و بختیاری در گفت‌و‌گو با ایکنا از چهارمحال‌و‌بختیاری، اظهار کرد: یکی از دلایلی که کمتر به وصیت‌نامه شهدا پرداخته شده این است که همچون نسخه شفابخش پزشک متخصص به این مقوله نگاه نمی‌شود و توجهی صورت نمی‌گیرد، از طرفی کسانی که با شهدا مأنوس بوده‌اند، نتوانستند به درستی پیام آن‌ها را به نسل جوان انتقال دهند و شهدا را آرمانی جلوه دادند، که این امر نشان می‌دهد کوتاهی‌هایی در این زمینه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه شهدای استان شهدای مظلومی هستند، افزود: دلیل مظلوم بودن شهدای استان این است که رزمندگان استان توانستند به رسالت حسینی خود عمل کنند، اما رسالت زینبی را که انتقال فرهنگ شهید و شهادت بوده را نتوانستند انجام دهند.

محمدی در خصوص توجه بیشتر و بهره‌گیری از وصیت‌نامه شهدا در فضای مجازی، گفت: وصیت‌نامه‌های شهدا باید هنرمندانه به دست مخاطب رسانده شود، اما سؤال اینجاست چه کسی این کار را انجام دهد.

وی تأکید کرد: اگر مردم احساس نیاز کنند، خود پای کار حاضر می‌شوند، برای نمونه در برهه‌ای از زمان و در ابتدای شیوع ویروس کرونا، با کمبود ماسک مواجه بودیم که مردم دست به کار شدند و ماسک تولید کردند، یعنی احساس نیاز اگر صورت گیرد، انسان‌های کننده‌کار هم پیدا می‌شوند، بنابراین اگر در عرصه شهید و شهادت هنرمندان، بازیگران و افرادی که در هر زمینه‌ای از تولیدات تبحر داشته باشند، پای کار حاضر شوند، مردم نیز همراهی می‌کند، حتی اگر فردی ظاهر اسلامی نداشته باشد اما، در مسئله شهید و شهادت ورود می‌کند، زیرا نسبت به شهدا احساس دین دارد.

مسئول نهضت اجتماعی جوانان در چهارمحال و بختیاری گفت: جامعه به افرادی نیاز دارد که احساس نیاز کنند و آن حاجت را که مسئله شهید و شهادت است را به خوبی به جامعه منتقل کنند که این افراد شامل مبلغان، طلاب، منبری‌ها، ائمه جمعه و جماعات، تریبون‌دارها، دانشجویان تشکل‌های مختلف می‌شود.

وی یادآور شد: به تعبیر مقام معظم رهبری، شهدا همچون ستاره‌اند که آدمی راه را گم نکند، اگر بدانیم فرهنگ شهید و شهادت در کشور با خواندن وصیت‌نامه شهدا رونق می‌گیرد، قطعاً بخش عمده‌ای از معضلات فرهنگی کشور حل خواهد شد آن موقع نگاه به مسئله شهید و شهادت متفاوت خواهد شد و تلاش‌ها در راستای تزریق احساس نیاز به مخاطب و عموم مردم خواهد بود.

معاون اجتماعی و مطالبه‌‎گری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: چه در فضای حقیقی چه فضای مجازی باید هنرمندانه فرهنگ شهید و شهادت و وصیت‌نامه شهدا به نسل جوان انتقال داده شود، بنابراین لازم است هنرمندان پای کار بیایند، یعنی در خواص جامعه این احساس نیاز ایجاد شود تا این مقوله مورد توجه قرار گیرد و وصیت‌نامه شهدا به فراموشی سپرده نشود.

انتهای پیام
captcha