معنویت در جامعه به سمت مادی‌گرایی پیش می‌رود
کد خبر: 3954745
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

معنویت در جامعه به سمت مادی‌گرایی پیش می‌رود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: هرکدام از ما باید در ترویج فرهنگ عمومی سهم داشته باشیم، چرا که جامعه به معنویت نیاز دارد و در حال رفتن به سمت مادی‌گرایی و فاصله گرفتن از پروردگار است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری۲۹ بهمن‌ماه در دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یکی از مصادیق فرهنگ عمومی توجه عمیق به مناسبت‌ها و ایام است، اظهار کرد: این مسئله در فرهنگ عمومی ما جایگاه دارد اما به‌نظر می‌رسد که گاهی غفلت‌هایی صورت می‌گیرد و نباید اجازه داد که مادی‌گرایی و مشغله‌های زیاد، ما را از فرهنگ عمومی غافل کند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به ماه رجب و شعبان، افزود: اگر ظرف دل آماده نشده و دل مهیا نشود، محتوایی که خداوند برای دل‌ها در نظر گرفته در قلوب تفهیم نخواهد شد.

وی گفت: هرکدام از ما باید در ترویج فرهنگ عمومی سهم داشته باشیم، چرا که جامعه به معنویت نیاز دارد و در حال رفتن به سمت مادی‌گرایی و فاصله گرفتن از پروردگار است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی را مایه مسرت‌بخشی عنوان و تصریح کرد: تشکیل جلسات، انگیزه‌ها را برای انجام کار فرهنگی بیشتر می‌کند، به‌علاوه اخبار شهرستان‌ها نیز می‌تواند تجمیع شده و به مراکز استان‌ها ارسال شود که این موضوع نشان‌دهنده فعال بودن همه دستگاه‌ها است.

نکونام در ادامه به نزدیک شدن به ایام انتخابات اشاره و  اضافه کرد: فرهنگ انتخابات جایگاه خود را پیدا نکرده و از نگاه تقوا محورانه فاصله دارد، آسیب‌های استانی در مسئله انتخابات وجود داشته که باید مورد توجه قرار گیرد و باید سعی کنیم نسبت به اصلاح آنان قدم برداریم.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه در حوزه انتخابات باید اقدام‌های درست و همه‌جانبه صورت بگیرد، یادآور شد: کسانی که می‌توانند نقش‌آفرینی کنند، در فرهنگ انتخابات سهم داشته باشند، یکی از بزرگ‌ترین اقدامات روی کار آوردن بزرگان و طوایف در صحنه است که در کارگروه‌های شهرستان‌ها، به بررسی ناسالمی‌های انتخابات بپردازند و اصلاحات توسط مردم صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای شناسنامه هویتی استان، اقداماتی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مختلف هرکدام اطلاعاتی داشته و جمع‌آوری اطلاعات برای استان بسیار موثر است تا هرکس بخواهد استان را بشناسد، به این شناسنامه رجوع کند.

 

انتهای پیام
captcha