مهلت ثبت‌نام در مرحله استانی جشنواره قرآنی «مُدهامتان» تمدید شد
کد خبر: 3956476
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
تا پایان فروردین ۱۴۰۰؛

مهلت ثبت‌نام در مرحله استانی جشنواره قرآنی «مُدهامتان» تمدید شد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان از تمدید مهلت ثبت نام مرحله استانی چهاردهمین مسابقات قرآنی «مُدهامتان» ویژه فعالان کانون‌ها و بچه‌های مسجد تا ۳۱ فروردین‌ ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، کامل گلباغی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ‌ هنری مساجد کردستان امروز، 9 اسفند در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: چهاردهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت غیرحضوری و در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وی به رشته‌های قابل آزمون در این جشنواره قرآنی افزود: فراخوان چهاردهمین جشنواره قرآنی مُدهامتان در رشته‌های تلاوت نور(ترتیل)، قرائت نماز و اذان و مکبری اعلام شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان با اشاره به اینکه آخرین مهلت شرکت در مرحله استانی این جشنواره قرآنی 30 آذر ماه اعلام شده بود، بیان کرد: به دلیل استقبال علاقه‌مندان و فراهم کردن شرکت متقاضیان علاقه‌مند زمان ثبت‌نام مرحله استانی چهاردهمین مسابقات قرآنی «مُدهامتان» ویژه فعالان کانون‌ها و بچه‌های مسجد تا 31 فروردین‌ماه 1400 تمدید شد.

وی با بیان اینکه جشنواره قرآنی مُدهامتان از طریق بارگذاری اثر در سامانه بچه‌‌های مسجد https://bachehayemasjed.ir/ برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

گلباغی بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا اجرا و ضبط اثر در منزل برای شرکت در این جشنواره قرآنی بلامانع است و البته در شرایط عادی، اجرا و ضبط در فضای مسجد، دارای اولویت و امتیاز بیشتری است.

وی با اشاره به اینکه در رشته ترتیل بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، داوری می‌شود، گفت: این رشته با محوریت قرائت سوره مبارکه یاسین (فراز 1: آیات 1 تا 12 و فراز 2: آیات 33 تا40)، سوره مبارکه الرحمن (فراز 1: آیات 1 تا 18 و فراز 2: آیات 60 تا 78) و سوره مبارکه واقعه (فراز 1: آیات 1 تا 24 و آیات 57 تا 74) برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان بیان کرد: در رشته ترتیل و قرائت نماز رده سنی 9 تا 14 سال متولدین 1385 تا 1390 می‌توانند شرکت کنند.

وی اظهار کرد: در رشته نماز اثر ارسالی باید مربوط به اجرای زنده نماز 3 رکعتی باشد و همه اذکار (تسبیحات اربعه) با صدای بلند قرائت شود که در این رشته بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، مورد داوری قرار می‌گیرد.

گلباغی ادامه داد: شرایط شرکت در رشته اذان صرفا ضبط و ارسال اذکار اذان از الله اکبر تا حی علی الصّلاه است و آثار ارسالی رشته اذان در بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز ارزیابی می‌شود.

وی رشته مکبری را ویژه آقایان دانست و افزود: در این رشته دو رده سنی زیر 9 سال شامل متولدین 1390 به بعد و رده سنی 9 تا 14 شامل (متولدین 1390 تا 1385) با محور اجرای زنده مکبری نماز دو رکعتی برگزار می‌شود و آثار ارسالی رشته مکبری در بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، داوری خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان یادآور شد: افرادی که در مرحله کشوری مسابقات مدهامتان، سازمان اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، بسیج، معاونت قرآن عترت و... طی سال های 96 تا 98 رتبه‌های اول تا سوم، ممتاز، عالی و شایسته تقدیر کسب کرده اند، نمی‌توانند در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha