بصیرت‌افزایی و ترویج فرهنگ مهدوی نیاز افراد جامعه است
کد خبر: 3957083
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) گلستان:

بصیرت‌افزایی و ترویج فرهنگ مهدوی نیاز افراد جامعه است

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان گلستان با اشاره به اینکه بصیرت‌افزایی در ترویج فرهنگ مهدوی نیاز همه افراد جامعه است، گفت: با توجه به اینکه جوانان آینده‌سازان جامعه هستند، می‌توانند با فراگیری تعالیم و آموزه‌های مهدوی آینده‌ای روشن داشته و به سمت جامعه مهدوی حرکت کرده و زمینه‌ساز ظهور شوند.

ارسالی سه شنبه//بصیرت افزایی و ترویج فرهنگ مهدوی نیاز همه افراد جامعه استحجت‌الاسلام علی‌اصغر خیر‌آبادی، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان در رابطه با میزان شناخت مردم استان از فرهنگ مهدویت، گفت: در راستای ترویج فرهنگ مهدوی قدم‌های مثبتی  از سوی متولیان امر برداشته شده است، اما کافی نبوده  و نیاز به یک برنامه‌ریزی و نقشه راه جامع و در عین حال کاربردی دارد و برای رسیدن به افقی روشن در این زمینه باید با توجه به امکانات و به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها، گام‌های لازم برای آن برداشته شود.

وی با بیان اینکه تنها یک در‌صد از بودجه سالانه دولت برای فعالیت‌های مهدوی در نظر گرفته شده است‌، ادامه داد: این بودجه به هر کدام از ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی ارائه شده است و ادارات برنامه‌های خود را در قالب سه‌شنبه‌های مهدوی برگزار می‌کنند‌.

خیرآبادی افزود: برنامه‌های مهدویت ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی اعم از حوزه‌های علمیه، ستاد نماز جمعه‌، کانون‌های فرهنگی مساجد و غیره  هر ماه از سوی رابطان گزارش می‌شود.

وی با بیان اینکه انتظار از کانون‌ها یا نهاد‌های تأسیس شده در زمینه فرهنگ مهدویت، بیشتر است، گفت: محقق شدن یک جامعه آرمانی و فرهنگ مهدوی با یک فرد ایجاد نمی‌شود؛ بلکه نهادهای تخصصی موجود باید اهمیت نقش حیاتی خود را در بسیج کردن همه امکانات و به‌ویژه در تهیه و تولید آثار مفید‌، درک کنند.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان گلستان با اشاره به کلام معروف پیامبر(ص) که می‌فرمایند «مَنْ ماتَ وَ لَمْ یعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیة؛ هر فردی که بمیرد در حالی که امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلی مرده است»، گفت: اگر فردی امام زمانش را بشناسد، این شناخت زمینه‌ساز درک فرهنگ دینی شده و فرد را در برابر  خطرهای روحی و روانی بیمه می‌کند.

خیرآبادی با اشاره به اینکه بصیرت‌افزایی در ترویج فرهنگ مهدوی نیاز همه افراد جامعه است، افزود: با توجه به اینکه جوانان آینده‌سازان جامعه هستند می‌توانند با فراگیری تعالیم و آموزه‌های مهدوی آینده‌ای روشن داشته و  به سمت جامعه مهدوی حرکت کرده و زمینه‌ساز ظهور شوند.

وی با اشاره به تقارن بهار 1400 با ولادت امام زمان(عج)،  گفت: همه تلاش دستگاه‌ها و ادارات بر این است که امسال سال مهدوی را شروع کنیم و برنامه‌های متنوعی را در بستر فضای مجازی ارائه دهیم.

انتهای پیام
captcha