رفتار و سخن عالمان دینی در جامعه آرامش‌بخش باشد
کد خبر: 3957157
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳

رفتار و سخن عالمان دینی در جامعه آرامش‌بخش باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: متأسفانه گاهی در خطبه‌های نماز جمعه مطالبی بیان می‌شود که متناسب جامعه و مسائل روز نیست در حالیکه باید رفتار و سخن عالمان دینی در جامعه آرامش‌بخش بوده و از ایجاد تلاطم در جامعه جلوگیری کند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، امروز، 12 اسفندماه در همایش «پرچمداران دین و اندیشه» با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت و اتحاد بین مسلمانان شیعه و سنی اظهار کرد: وحدت عامل مقابله با تشتت و تفرقه در جامعه است.

وی حفظ وحدت و انسجام هر چه بیشتر مسلمانان را زمینه‌ساز جلوگیری از انشعاب جامعه که ممکن است بین سیاسیون و علمای اهل سنت و تشیع به وجود آید، دانست و افزود: برخورد عالمانه راهکار اصلی جلوگیری از ایجاد انشعاب در جامعه است که در این امر فضای حقیقی بسیار مؤثرتر از فضای مجازی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بیان کرد: عالمان دینی باید معلومات خود را به‌روز و همگام با تحولات روز جهان کنند و به‌موقع و متناسب با مسائل موجود جامعه واکنش نشان دهند. متأسفانه گاهی در خطبه‌های نماز جمعه مطالبی بیان می‌شود که متناسب جامعه و مسائل روز نیست در حالیکه باید رفتار و سخن عالمان دینی در جامعه آرامش‌بخش بوده و از تلاطم در جامعه جلوگیری کند.

وی ادامه داد: در این شرایط که مردم با بیماری کرونا و فشار اقتصادی زیادی روبرو هستند نباید خاطر آن‌ها را با سخنرانی‌های اشتباه بیشتر آزرده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بصیرت را از دیگر عوامل مؤثر در تأثیرگذاری علما و روحانیون دانست و یادآور شد: انسان با بصیرت باید بتواند از الفاظ و موضع و فضای درست برای سخنرانی در منبر استفاده کند.

انتهای پیام
captcha