۳۰ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند کردستانی توزیع شد
کد خبر: 3957413
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
از ابتدای سال؛

۳۰ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند کردستانی توزیع شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از آغاز توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های نیازمندان از هفته آتی در راستای اجرای امینانه نیات واقفان کردستانی خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۰ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند کردستانی توزیع شد.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: توزیع بسته‌های معیشتی از زمان شیوع ویروس کرونا در سطح مناطق حاشیه‌ای شهرها و بین خانواده‌های نیازمند انجام شده است.

وی از آغاز توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های نیازمندان از هفته آتی در راستای اجرای امینانه نیات واقفان کردستانی خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون 30 هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند کردستانی توزیع شد.

مدیرکل اوقاف استان کردستان با اشاره به اینکه توزیع بسته‌های معیشتی به منظور حمایت از خانواده‌های نیازمند استان کردستان تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت، بیان کرد: در شهرستان سقز در ماه‌های اخیر 700 بسته معیشتی بین ماموستایان و امامان جماعت مساجد این شهرستان توزیع شده است.

وی با اشاره به عملکرد اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان طی امسال ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 12 میلیارد تومان اعتبار از محل درآمد موقوفات در بخش‌‌های مختلف و در راستای اجرای امینانه نیات واقفان هزینه کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام کاروند با اشاره به اینکه حدود 140 هکتار از اراضی موقوفات رفع تعرض شده و برای سند مالکیت آن‌ها اقدام شده است، بیان کرد: بیش از هزار و 100 جلد سند مالکیت موقوفات از ابتدای سال جاری تاکنون با همکاری ثبت اسناد و املاک استان کردستان صادر شده است.

وی افزود: در این مدت با حمایت سیستم قضایی استان احکام حقوقی خوبی برای اموال وقفی گرفته شده است که این امر به ما کمک خواهد کرد تا موقوفات استان را در استای اجرای نیت واقفان استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام کاروند به ورود اداره اوقاف استان در بخش سرمایه‌گذاری اموال وقفی اشاره کرد و یادآور شد: طی امسال موفق به سرمایه‌گذاری در شش پروژه وقفی شده‌ایم که امیدواریم بتوانیم با این امر زمینه توسعه اموال وقفی استان را فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha