اعلام برنامه‌های هیئت‌های مذهبی کردستان در عید مبعث
کد خبر: 3957837
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴

اعلام برنامه‌های هیئت‌های مذهبی کردستان در عید مبعث

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کردستان با اعلام برنامه‌های گرامیداشت عید مبعث، گفت: 27 رجب سرآغاز تشکیل بزرگترین تحول تمدنی جهان با آغاز مبعث پیامبر صلح و آشتی در جامعه اسلامی است.

به گزارش ایکنا از کردستان، نورعلی خزاعی، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کردستان، 16 اسفندماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی کردستان برای برگزاری عید مبعث برنامه‌های ویژه‌ای را در سطح این استان برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی، حسینیه‌ها و مهدیه‌های کردستان میزبان برگزاری جشن عید مبعث در سطح استان کردستان خواهند بود، افزود: در این ایام 24 مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور گروه سرود نوجوانان در هیئت‌های مذهبی استان برگزار می‌شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کردستان اجرای مدیحه‌سرایی، سخنرانی روحانیون و برگزاری مولودی‌خوانی و دف‌نوازی را از برنامه‌های این مراسم جشن در سطح استان دانست و بیان کرد: یکی از ویژه‌برنامه‌های این ایام حضور هیئت‌های مذهبی در یادمان شهدای گمنام است که بیشتر اعضای هیئت‌های مذهبی استان در این مراسم حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه به مناسبت جشن مبعث رسول اکرم(ص) بسته‌های معیشتی به تعداد 100 بسته بین خانواده‌‌های آسیب‌دیده از کرونا توزیع می‌شود، ادامه داد: این بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های نیازمند سنندج، کامیاران، قروه و بیجار توزیع می‌شود.

خزاعی افزود: برپایی ایستگاه‌های سلامت به همت جوانان هیئتی در اماکن عمومی شهرهای استان و دیدار با خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا از دیگر برنامه‌های هیئت‌های مذهبی استان به‌مناسبت عید مبعث است.

وی با اشاره به اثرگذاری برنامه‌های هیئت‌های مذهبی استان در طول ایام سال، یادآور شد: هیئت‌های مذهبی استان کردستان در ایام کرونا نیز همراه مردم بوده‌اند و با تولید و توزیع ماسک رایگان، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، ضدعفونی کردن محلات و اماکن عمومی و غیره به یاری مردم استان کردستان شتافتند.

انتهای پیام
captcha