عدم تبعیت از مقام معظم رهبری، خط قرمز علمای دینی اهل سنت کردستان است
کد خبر: 3958431
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱

عدم تبعیت از مقام معظم رهبری، خط قرمز علمای دینی اهل سنت کردستان است

رئیس مرکز بزرگ اسلامی بانه با بیان اینکه ماموستاها و علمای دینی اهل سنت همواره در صف اول دفاع از انقلاب اسلامی قرار دارند، گفت: نقش مقام معظم رهبری در تقویت وحدت و امنیت مسلمانان جهان اسلام بی‌بدیل است و عدم تبعیت از ایشان همواره خط قرمز علمای دینی اهل سنت در کردستان بوده است.

به گزارش ایکنا؛ از کردستان، ماموستا عابد نقیبی، رئیس مرکز بزرگ اسلامی بانه امروز، 18 اسفندماه در سلسله نشست‌های تخصصی کردستان فرهنگی، فرصت‌ها و ظرفیت‌ها با محور «کردستان، تقریب مذاهب و وحدت سالم» اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران منشاء تحقق بیداری اسلامی در منطقه بوده است.

وی با بیان اینکه ماموستاها و علمای دینی اهل سنت همواره در صف اول دفاع از انقلاب اسلامی قرار دارند، افزود: نقش مقام معظم رهبری در تقویت وحدت و امنیت مسلمانان جهان اسلام بی‌بدیل است و عدم تبعیت از ایشان همواره خط قرمز علمای دینی اهل سنت در کردستان بوده است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی بانه با اشاره به توطئه‌های گسترده دشمنان در ضربه‌زدن به اسلام با ایجاد و حمایت از گروه‌های تکفیری، اظهار کرد: وقتی شیعه‌ انگلیسی مورد حمایت انگلیسی‌ها قرار می‌گیرد، مشخص می‌شود این سخنان از کجا نشأت می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه از سوی دیگر افرادی مثل ابوبکر البغدادی و غیره که بزرگترین ضربه‌ها را به پیکره اسلام وارد کردند، قطعاً دست‌پرورده اسرائیل و آمریکا هستند، بیان کرد: در جنگ هشت‌ساله‌ دفاع مقدس و حضور احزاب کمونیست در استان آذربایجان غربی و کردستان، 150 ماموستای کُرد شهید شدند و این خود اثبات‌‎کننده در صف اول بودن ماموستاها در دفاع از انقلاب اسلامی است.

ماموستا نقیبی ارادت مردم کردستان به اهل بیت(ع) را مثال‌زدنی دانست و اظهار کرد: عشق و ارادت خانواده‌ اهل سنت به اهل بیت(ع) و وجود اشعار غنی در وصف اهل بیت و نامگذاری فرزندان با اسم امامان معصوم و غیره نشانه ارادت مردم این منطقه به اهل بیت(ع) دارد.

ماموستا سیدمحسن حسینی، امام جمعه شهر کامیاران با اشاره به آیات متعدد قرآن کریم در مورد اهمیت وحدت و تقریب اظهار کرد: مردم این استان از شیعه و سنی همواره در کنار هم با وحدت و انسجام زندگی و به لحاظ دیانت و ولایت مداری سرآمد بوده‌اند.

وی با بیان اینکه به اعتقاد من محل تولد تقریب مذاهب اسلامی استان کردستان است، افزود: دین و ارادت مردم به ائمه اطهار(ع) موجب شده در طول تاریخ علمای کُرد در مسیر خدمت به مردم شریف کردستان اهتمام بورزند.

ماموستا حسینی با اشاره به اینکه انبیا و علما هرگز از مردم فاصله نگرفته‌اند و در اجتماع مردم حاضر بوده‌اند، بیان کرد: علما به عنوان منادیان فکری جامعه همیشه با درک مشکلات مردم در راستای رفع آن در حد توان تلاش کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تفاوت مقام معظم رهبری و فتاوا و نصایح ایشان نسبت به اهل سنت با همه‌ علمای پیشین اسلام قابل ملاحظه است، یادآور شد: با توجه به فتاوایی الهی مقام معظم رهبری، اهتمام ایشان در مسئله‌ تقریب مذاهب اسلامی کاملاً برای هر انسانی قابل اثبات و مشهود است.

انتهای پیام
captcha