راهیان‌نور؛ موزه جنگ زنده و الهام‌بخش مردم ایران
کد خبر: 3958839
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷

راهیان‌نور؛ موزه جنگ زنده و الهام‌بخش مردم ایران

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد در پیامی؛ «راهیان نور» را یک موزه جنگ زنده و الهام‌بخش مردم ایران دانست و گفت: این اردو با برخورداری از ظرفیت‌های بازگویی و تصویرسازی حماسه‌ها، فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت را در جامعه احیا می‌کند و باعث ماندگاری انقلاب اسلامی در افکارعمومی می‌شود.

راهیان‌نور موزه جنگ زنده و الهام‌بخش مردم ایران استبه گزارش ایکنا از یزد، سرهنگ منصور زارع، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد به مناسبت ۲۰ اسفند، روز ملی راهیان نور در پیامی آورده است: «امام خامنه‌ای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در روز ۱۳۷۵/۱۲/۲۰ با حضور در راهیان نور در یادمان شهدای هویزه حضور یافتند و یاد شهیدان والامقامی را که در دفاع از حریم پاک این منطقه از میهن اسلامی به شهادت رسیدند، گرامی داشتند.

راهیان‌نور که طی سال‌های دفاع مقدس توسط گروه‌های مردمی خودجوش متشکل از رزمندگان شکل گرفته بود در ایامی خاص نظیر عید نوروز، ایام محرم و... برای بازدید از مناطق جنگی سامان می‌دادند و محل‌هایی نظیر یادمان‌های فعلی شلمچه، اروندکنار و فتح‌المبین مورد بازدید این کاروان‌ها قرار می‌گرفت. راهیان نور در واقع یک موزه جنگ زنده و الهام بخش مردم ایران است که با برخورداری از ظرفیت‌های بازگویی و تصویرسازی حماسه‌های رزمندگان، جانبازان و شهیدان گرانقدر، فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت را در فضای جامعه احیا می‌کند و سبب ماندگاری انقلاب اسلامی در افکار عمومی می‌شود. بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ ۲۰ اسفندماه به عنوان «روز ملی راهیان نور» در تقویم رسمی کشور ثبت شد که این موضوع نشان دهنده اهمیت و تأثیر این جریان بزرگ فرهنگی مردمی است.

گرامی‌داشت یاد، خاطره و آرمان‌های بلند و جاودانه شهیدان هشت سال دفاع مقدس و حضرت امام خمینی (رحمة‌الله علیه) و تکریم و تجلیل از مجاهدان و فعالان عرصه راهیان نور و تأکید بر لزوم اجرای توصیه‌ها و رهنمودهای ارزنده و راه‌گشای مقام معظم رهبری در راستای رشد و تعالی از اهداف حرکت عظیم و پربرکت راهیان نور است. در شرایطی که دشمنان انقلاب در پی کمرنگ ساختن روح مقاومت و بصیرت جامعه اسلامی و تسلیم جمهوری اسلامی ایران هستند. زنده نگه‌داشتن حماسه دفاع مقدس و مقابله با هرگونه تحریف در قبال حوادث و رخداد‌های آن، همچنین تلاش در روایتگری صادق، شیوا و تأثیرگذار در ماجرای ایستادگی ایرانیان سرافراز مقابل استکبار جهانی و ارتش بعثی صدام خواهد توانست اردوگاه دشمن را خاموش و ناامید کند و روند حرکت جبهه مقتدر خودی به سمت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و آرمان‌های تمدن‌ساز پیش رو را تحکیم و سرعت بخشد.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد ضمن گرامیداشت این روز از همه مسئولان و دست‌اندرکاران و خادمان راهیان نور و دستگاه‌های اجرایی استان تقاضا دارد با برنامه‌ریزی و صدور بیانیه در زنده نگه داشتن حماسه دفاع مقدس تلاش کرده و در تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سهیم باشند».

انتهای پیام
captcha