تسریع در ساخت دارالقرآن سیل‌زده باقرالعلوم(ع)
کد خبر: 3958868
تاریخ انتشار : ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
رئیس اداره قرآن آموزش و پرورش لرستان تأکید کرد:

تسریع در ساخت دارالقرآن سیل‌زده باقرالعلوم(ع)

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان بر لزوم تسریع در ساخت ساختمان جدید دارالقرآن باقرالعلوم(ع) پلدختر تأکید کرد و گفت: این نهاد برای تسهیل در ساخت دارالقرآن باقرالعلوم(ع) از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

تسریع در ساخت ساختمان جدید دارالقرآن باقرالعلوم(ع) پلدختربه گزارش ایکنا از لرستان، ساختمان‌های دارالقرآن‌های «باقرالعلوم(ع)» پلدختر و «یاسین» چگنی در جریان سیل فروردین ۹۸ خسارت دیدند به‌طوری‌ که دارالقرآن باقرالعلوم(ع) به خاطر قرار داشتن در مسیر سیلاب به‌طور کامل تخریب شد و دارالقرآن چگنی هم خسارت‌هایی را در این سیل متحمل شد.

با پیگیری‎های آموزش و پرورش پلدختر یک قطعه زمین برای احداث ساختمان جدید دارالقرآن باقرالعلوم(ع) پلدختر تعیین شده است، اما تاکنون اقدامی برای ساخت انجام نگرفته و در شهرستان الشتر هم یک قطعه زمین فراهم است که مدیر این دارالقرآن خواستار مشارکت خیرین و مدیران آموزش و پرورش و نوسازی مدارس برای ساخت این دارالقرآن شده است که در این راستا عیسی حیدروند، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با بیان اینکه این اداره وظیفه پیگیری ساخت دارالقرآن‌ها بعد از اعلام نیاز مناطق را بر عهده دارد، گفت: با اعلام نیاز مناطق یا شهرستان‌ها برای تأسیس دارالقرآن‌ها، اداره قرآن، عترت و نماز استان، به‌طور جدی پیگیر موضوع شده و مکاتبات اداری را با نوسازی مدارس استان انجام می‌دهد.


بیشتر بخوانید:

نبود سرانه آموزشی؛ مهمترین مشکل دارالقرآن‌ یاسین چگنی

مقدمات احداث ساختمان جدید دارالقرآن پلدختر فراهم شود

زمین برای ساخت دارالقرآن الشتر فراهم است / مسئولان و خیّران همت کنند


وی با اشاره به اینکه پیگیری‌های بسیار زیادی در سطح استان، وزارتخانه، نوسازی مدارس و خیران برای تسریع در ساخت دارالقرآن‌ها صورت می‌گیرد، افزود: در حال حاضر در شهرستان‌هایی که دارالقرآن‌های آنان کد تخریب خورده یا در جریان سیل آسیب دیدند، کلاس‌ها برقرار است و خللی در برگزاری کلاس‌ها وارد نشده است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به رایزنی‌های فراوان با مدیران مناطق و شهرستان‌ها جهت تقویت دارالقرآن‌ها، گفت: برخی از دارالقرآن‌ها در فضای استیجاری هستند و برخی دیگر فضای مستقل دارند که با توجه به فعالیت‌ها و برنامه‌ها مورد حمایت اداره قرآن و عترت وزارتخانه آموزش و پرورش پرورش قرار می‌گیرند.

حیدروند با اشاره به اینکه دارالقرآن باقرالعلوم شهرستان پلدختر در سیل اخیر تخریب شد بر لزوم تسریع در ساخت این دارالقرآن تأکید کرد و گفت: اداره قرآن، عترت و نماز استان لرستان نیز برای تسهیل در ساخت این دارالقرآن از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد و با وجود تخریب این مکان، تمام کلاس‌های دارالقرآن پل‌دختر برقرار است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان با اشاره به پیگیری‌های این اداره برای دارالقرآن‌ شهرستان چگنی که در سیل اخیر آسیب دید، ادامه داد: اداره قرآن، عترت و نماز پیگیری‌های لازم را در این راستا انجام داده و بخشی از فضای کانون فرهنگی این شهرستان در اختیار دارالقرآن قرار داده شده است و در حال حاضر کلاس‌های آن نیز برقرار است.

حیدروند گفت: علاوه بر پیگیری‌ها جهت ساخت دارالقرآن، تجهیز، تأمین مربیان قرآن، ترویج فرهنگ قرآن و عترت، برگزاری کلاس‌های آموزشی و شناسایی استعدادهای قرآنی در بین دانش‌آموزان لرستانی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به فعالیت یک دارالقرآن در شهرستان الشتر، گفت: با اعلام نیاز مسئولان این شهرستان برای ساخت دارالقرآن دخترانه، پیگیری‌های لازم برای ایجاد این دارالقرآن صورت گرفته است.

انتهای پیام
captcha