بانوان خانه‌دار؛ مخاطبان اصلی مؤسسه «حضرت مریم(س)» بیجار
کد خبر: 3959380
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶

بانوان خانه‌دار؛ مخاطبان اصلی مؤسسه «حضرت مریم(س)» بیجار

مدیر مؤسسه قرآنی حضرت مریم(س) بیجار گفت: با توجه به استقبال بانوان به ویژه بانوان خانه‌دار از کلاس‌های قرآنی این مؤسسه تصمیم گرفتم که منزل پدریم را وقف فعالیت‌های قرآنی کنم.

افسانه غلامپور، مدیر مؤسسه قرآنی حضرت مریم(س) شهرستان بیجار، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: مؤسسه قرآنی حضرت مریم(س) از سال ۸۶ با هدف توسعه فرهنگ دینی و قرآنی فعالیت خود را به صورت رسمی در سطح این شهرستان آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌ها را در سال 86 در منزل شخصی برپا می‌کرده است، افزود: با توجه به استقبال بانوان به ویژه بانوان خانه‌دار از کلاس‌های قرآنی این مؤسسه تصمیم گرفتم که منزل پدریم را وقف فعالیت‌های قرآنی کنم و کلاس‌های قرآنی این مؤسسه را در آنجا برگزار می‌کنم.

مدیر مؤسسه قرآنی حضرت مریم(س) شهرستان بیجار با اعلام اینکه کلاس‌های قرآنی این مؤسسه برای رده‌های سنی خردسالان، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر استقبال از دوره‌های آموزشی حفظ، تفسیر، روخوانی و روانخوانی مطلوب بوده که در این راستا به برگزاری مجازی این دوره‌های قرآن اقدام کرده‌ایم.

وی به شیوع ویروس منحوس کرونا و تحت تأثیر قرار دادن فعالیت‌های دینی و مذهبی اشاره کرد و افزود: شیوع ویروس کرونا سبک زندگی فردی و اجتماعی تمام انسان‌ها را تحت تأثیر خود قرار داد و سبک جدیدی از زندگی، شغلی، آموزشی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی پیش روی جامعه بشری قرار داد و در این میان فعالیت‌های دینی و مذهبی هم دستخوش این شرایط قرار گرفت.

غلامپور با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی در ابتدا فعالیت‌های ما را با رکود زیادی مواجه کرد، ادامه داد: با بهره‌مندی از بستر فضای مجازی توانستیم بر مشکلات فائق آمده و کلاس‌های قرآنی خود را در بستر فضای مجازی بدون هیچ کم و کاستی برگزار کردیم و در این زمینه مخاطبان خاص خود را هم جذب کرده‌ایم.

وی افزود: هم‌اکنون دوره‌های آموزشی تفسیر، روخوانی و روانخوانی، حفظ و بیان احکام به صورت مجازی برای قرآن‌آموزان این شهرستان برگزار می‌شود و همچنین در کنار کلاس‌های مجازی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای ۱۰۰ نفر در رده سنی کودکان تا بزرگسالان به صورت حضوری کلاس قرآنی برگزار می‌شود.

مدیر مؤسسه قرآنی حضرت مریم(س) شهرستان بیجار همچنین به موفقیت‌های کسب شده توسط این موسسه اشاره و بیان کرد: خوشبختانه فضا و بستر بسیار خوبی فراهم شده است و تعداد زیادی از حافظان قرآن را توانسته‌ایم در رده‌های سنی مختلف پرورش دهیم و هم اکنون یک حافظ کل قرآن کریم نیز در این شرایط کرونایی توانسته‌ایم آموزش دهیم.

وی به مشکلات ایجاد شده مؤسسات قرآنی در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌های مؤسسات قرآنی را به شدت متأثر کرده است و بخش زیادی از درآمدها که از دریافت شهریه‌های ماهانه قرآن‌‌آموزان تأمین می‌شد دچار آسیب جدی شده است و حتی برخی از موسسات پرداخت اجاره مکان‌های خود باز مانده‌اند که این مهم نیازمند حمایت ویژه متولیان امر هستند.

غلامپور افزود: سعی شده در سال آینده از اساتید مجرب و توانمند در بحث فعالیت‌های دینی و قرآنی بهره‌گیری شود و انتظار می‌رود فعالیت‌های ما چه به صورت مجازی و چه به صورت حضوری روند رو به رشدی داشته باشد.

وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر بانوان بیجاری از کلاس‌های قرآنی این مؤسسه گفت: در کلاس‌های قرآنی ما بانوان بیسواد نیز حضور دارند که در زمینه حفظ قرآن با این شرکت کنندگان کار می‌شود و سیما شریفیان و عفت عباسی دو نفر از مربیان قرآنی این مؤسسه هستند که کلاس‌های آموزشی قرآن را برای علاقه‌مندان برگزار می‌کنند.

مدیرعامل مؤسسه قرآنی حضرت مریم(س) با انتقاد ازعدم حمایت ارگان و سازمان های قرآنی از مؤسسات، یادآور شد: حمایت ادارات در حد اجرای یک طرح حمایتی است که آن هم بعد از گذشت چند ماه از برگزاری دوره هزینه مربی قرآن که بسیار اندک است، واریز می‌شود.

انتهای پیام
captcha