فعالیت 500 مدرسه علمیه خواهران در کشور
کد خبر: 3960497
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰

فعالیت 500 مدرسه علمیه خواهران در کشور

معاون ارتباطات و امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور بانوان را تمدن سازان اسلامی دانست و گفت: ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در کشور فعال است.

فعالیت 500 مدرسه علمیه خواهران در کشور

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام سید محمد واحدی، معاون ارتباطات و امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور عصر روز گذشته 27 اسفند در دیدار با مدیران و معاونان مدارس علمیه خواهران استان در سالن بنت‌المصطفی مدرسه عصمتیه سمنان با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه خواهران در اخلاق و گسترش فضای معنوی و اصلاح مشکلات تربیتی کشور نقش مؤثر دارند گفت: ۵۰۰ مدرسه حوزه علمیه خواهران در کشور فعال است.

وی بانوان را تمدن‌سازان اسلامی برشمرد و گفت: بانوان اگر نقش اثرگذاری خود را بدانند قطعاً این تمدن اسلامی در جهان گسترش بیشتری خواهد یافت لذا مراکز علمیه خواهران در تربیت این جامعه و عالم کردن آن‌ها قدم‌های مؤثری برداشته است.

معاون ارتباطات و امور حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: نقش‌آفرینی تمدن‌سازی به‌صورت مستقیم از طریق تربیت طلبه‌های عالم و نقش‌آفرینی غیرمستقیم از طریق تربیت طلبه‌هایی که دیگران را مورد آموزش قرار دهند، انجام می‌شود که در این راستا با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها تلاش حوزه‌ها نیز در راستای ارتقا تمدن سازی بوده است.

به گفته وی؛ ارتقای سطح کیفی مدارس حوزه علمیه و توسعه فعالیت‌های فرهنگی در دستور کار است که در این راستا مبارزه با جهل از راه علم می‌گذرد لذا برای تمدن‌سازی نیز ابتدا باید برای نقش‌آفرینی و آموزش جامعه بانوان تلاش کرد.

واحدی با اشاره به اینکه استان سمنان ۱۲ مدرسه علمیه خواهران دارد متذکر شد: حوزه علمیه خواهران استان توانمندی بسیار خوبی دارد که می‌توان از این ظرفیت به نحو مطلوب در راستای جریان تمدن سازی اسلامی بهره برد.

انتهای پیام
captcha