شعار‌های سال در بدنه اجرایی دولت مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 3961136
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲

شعار‌های سال در بدنه اجرایی دولت مورد توجه قرار گیرد

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تأکید چندین ساله رهبر معظم انقلاب بر تولید، نشان از دغدغه ایشان برای شکوفایی اقتصادی دارد، افزود: شعارهای سال در واقع اولویت‌هایی هستند که باید در بدنه اجرایی دولت مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش ایکنا از کردستان، محسن فتحی، رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی امروز، پنجم فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با اشاره به نامگذاری سال جاری با نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی با رویکرد نظارتی در راستای شعار سال ۱۴۰۰ اقدام خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه تأکید چندین ساله رهبر معظم انقلاب بر تولید، نشان از دغدغه ایشان برای شکوفایی اقتصادی دارد، افزود: شعارهای سال در واقع اولویت‌هایی هستند که باید در بدنه اجرایی دولت مورد توجه قرار گیرند.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه بخش خصوصی سرمایه و جان خود را در مسیر تولید قرار داده و دولت وظیفه حمایت از آن‌ها را دارد، بیان کرد: رفع موانع پیش روی سرمایه‌گذاران می‌تواند بهترین کمک برای فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌ در بخش خرد و کلان باشد.

وی غیرقابل پیش‌بینی‌بودن یا تغییرات مستمر قیمت مواد اولیه برای فرآیند تولید را از عمده موانع تولید دانست و ادامه داد: بی‌ثبات‌بودن قوانین و مقررات حوزه اقتصاد و دشواری در تأمین مالی از دیگر چالش‌های سرمایه گذاران برای تولید است.

فتحی با اشاره به اینکه تغییر ساختار حمایت از کسب‌وکارهای خرد در حوزه‌ی نظارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت میراث فرهنگی و ... به طور کامل ضروری است، گفت: بسیاری از مشکلات ناشی از خود تحریمی‌ها در کشور است؛ در موارد بسیاری با وجود اینکه توان تولید کالایی در کشور وجود دارد اما واردات همان کالا آزاد است.

وی به ظرفیت‌های استان برای حرکت در مسیر تحقق شعار سال اشاره کرد و افزود: وجود مرز مشترک با اقلیم کردستان و فعالیت بین‌المللی در باشماق، سیرانبند و بازارچه‌های رسمی می‌تواند بستر مناسبی برای صادرات در کشور باشد.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه ظرفیت‌های طبیعی، کشاورزی، معادن و مرز استراتژیک از ظرفیت‌های مطلوب کردستان برای پشتیبانی از تولید است، یادآور شد: دولت با سرمایه‌گذاری‌های کلان در کردستان می‌تواند با بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص و کارآمد در استان، علاوه بر کاهش نرخ بیکاری در تحقق شعار سال گام بردارد.

انتهای پیام
captcha