ثبت‌نام بیش از 1600 داوطلب در انتخابات شوراهای روستا در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3962931
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶

ثبت‌نام بیش از 1600 داوطلب در انتخابات شوراهای روستا در آذربایجان‌غربی

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی گفت: با گذشت دو روز از آغاز نام نویسی داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها، تعداد یک هزار و ۶۸۵ نفر در آذربایجان غربی در این انتخابات ثبت نام کردند.

ارسالی امروزا ثبت نام بیش از یک هزار و600 نفر در انتخابات شوراهای اسلامی روستاها در آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، علی مصطفوی، رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی، روز گذشته  ۱۷ فروردین ماه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ثبت نام داوطلبان شورای اسلامی روستا در استان از ۱۶ فروردین ماه آغاز شده است و با گذشت دو روز از نام‌نویسی از داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها، تعداد یک هزار و ۶۸۵ نفر در این انتخابات ثبت نام کردند.

وی افزود: ۸۵ درصد از ثبت نام کنندگان به صورت حضوری در بخشداری‌ها، ۱۰ درصد دفاتر پیشخوان، ۳ درصد موبایل اپلیکیشن و ۲ درصد از طریق دسکتاپ اپلیکیشن اقدام به نام نویسی کردند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی، با اشاره به جنسیت داوطلبان ثبت‌ نامی، تصریح کرد: از این تعداد یک هزار و ۶۲۵ نفر مرد و ۳۳ نفر نیز زن هستند. ۷۴ درصد داوطلبان برای نخستین بار برای حضور در شوراهای اسلامی روستاهای آذربایجان غربی ثبت نام کرده‌اند.

 مصطفوی بیان کرد: از کل ثبت نام کنندگان، ۶۷ درصد با مدرک ابتدائی، ۱۱ درصد راهنمایی، ۵ درصد متوسطه، ۹ درصد دیپلم، ۲.۵ درصد فوق دیپلم، 4 درصد مدرک لیسانس، یک درصد فوق لیسانس و نیم درصد نیز دارای تحصیلات حوزوی هستند.

وی گفت: امیدواریم مردم با انتخاب افراد صالح و کارآمد در این انتخابات حضور پرشکوه و گسترده‌ای داشته باشند.

انتهای پیام
captcha