فعالیت ۶۰۲ کانون فرهنگی، هنری مساجد در کردستان
کد خبر: 3963611
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰

فعالیت ۶۰۲ کانون فرهنگی، هنری مساجد در کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از فعالیت ۶۰۲ کانون فرهنگی، هنری مساجد در کردستان خبر داد و گفت: در هشت سال اخیر تعداد کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد ۱۵۸ درصد رشد داشته است.

عبیدالله رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: در استان کردستان دو هزار و ۹۶ مسجد وجود دارد که بر اساس قانون ششم توسعه کشور باید در یک چهارم این مساجد کانون‌های فرهنگی ـ هنری راه‌اندازی شود.

وی از فعالیت 602 کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در کردستان خبر داد و گفت: در هشت سال اخیر تعداد کانون‌های فرهنگی ـ   هنری مساجد 158 درصد رشد داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: خوشبختانه از لحاظ کمی سهمیه در نظر گرفته شده در کردستان محقق شده است که با برنامه‌ریزی به دنبال ارتقای کیفی فعالیت‌ها هستیم و در این راستا طی سال گذشته ۱۰۸ مجوز الکترونیکی برای کانون‌های مساجد صادر شده است.

وی با اشاره به افزایش تعداد اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان ادامه داد: در حال حاضر تعداد اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با رشد 50 درصدی به 33 هزار نفر رسیده است.

رستمی به فعال شدن کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در روستاها اشاره و بیان کرد: در حال حاضر از تعداد کانون‌های مساجد کردستان 400 کانون آن در روستاها فعال شده‌اند که زمینه‌ساز ترویج و توسعه فرهنگ دینی و قرآنی در سطح روستاها هستند.

وی برگزاری کلاس‌های قرآن، احکام، نقاشی، سرود، فعالیت‌های فرهنگی، برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها را از جمله برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان دانست و افزود: با شیوع ویروس کرونا فعالیت این کانون‌ها در فضای مجازی استمرار یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 11 هزار نفر عضو کتابخانه‌های کانون‌های مساجد استان هستند، یادآور شد: در حال حاضر در کتابخانه‌های کانون‌های مساجد 550 جلد کتاب موجود است که نسبت به هشت سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام
captcha