فعالیت ۳۵ پایگاه اجتماعی منسجم در کردستان
کد خبر: 3964599
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹

فعالیت ۳۵ پایگاه اجتماعی منسجم در کردستان

مدیرکل سیاسی استانداری کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۵ پایگاه اجتماعی در کردستان فعالیت دارند، گفت: از این تعداد ۱۵ پایگاه سال گذشته و ۲۰ پایگاه سال جاری در سطح استان کردستان فعال شده‌اند.

به گزارش ایکنا از کردستان، مراد جعفری، مدیرکل سیاسی استانداری کردستان، امروز، 25 فروردین‌ماه در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به ایجاد پایگاه‌های اجتماعی در سطح استان اظهار کرد: این پایگاه‌ها سال گذشته براساس تفاهمنامه وزارت کشور با سازمان تبلیغات اسلامی و به منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی، دینی و قرآنی در مناطق حاشیه شهرها راه‌اندازی شدند.

وی با اشاره به اینکه در این راستا به همت اداره‌کل تبلیغات استان کردستان ۱۵ پایگاه سال گذشته در سطح استان راه‌اندازی شد، افزود: سال جاری نیز در مناطق حاشیه‌نشین شهرستان‌های سنندج و مریوان ۲۰ پایگاه اجتماعی فعال شده‌اند.

مدیرکل سیاسی استانداری کردستان بیان کرد: ۱۷ مورد از این پایگاه‌ها در سنندج و سه مورد نیز در شهرستان مریوان دایر شده که گام ارزشمندی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مناطق خواهد بود.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، قرآنی، دینی، هنری و ورزشی، برگزاری کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، انجام مشاوره چهره به چهره، حمایت از کسب و کار زنان سرپرست خانوار و حمایت از ویژه برنامه‌های دینی، ملی، مذهبی در پایگاه‌های اجتماعی از برنامه‌های پیشنهادی است که در پایگاه‌های اجتماعی در مناطق بیست‌گانه باید پیگیری و دنبال شود.

جعفری افزود: برگزاری سلسله نشست‌های فرهنگی با اقشار تأثیرگذار در مناطق حاشیه‌ای و برپایی سلسله نشست‌های کاهش آسیب‌های فضای مجازی از دیگر برنامه‌های پیشنهادی وزارت کشور برای اجرا در پایگاه‌های اجتماعی خواهد بود.

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های استانداری در راه‌اندازی پایگاه‌های اجتماعی طی سال گذشته، اظهار کرد: با توجه به آسیب‌پذیر بودن مناطق حاشیه‌نشین شهرهای استان به‌ویژه شهرستان سنندج نیاز است، فعالیت پایگاه‌های اجتماعی منسجم‌تر و با حمایت بیشتر امور اجتماعی استانداری کردستان پیش برود.

وی افزود: هدف سازمان تبلیغات اسلامی اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین و آسیب‌پذیر است و براین اساس سال گذشته اقدامات ارزشمندی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این پایگاه‌ها انجام داده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده پرداخت و اظهار کرد: برگزاری مسابقه نقاشی و دلنوشته با موضوعات رمضان و روز قدس در سطح ۱۵ پایگاه اجتماعی استان، برگزاری ۴۰۰ مورد مشاوره چهره به چهره در سطح پایگاه‌های اجتماعی سنندج، سقز، مریوان و برگزاری مسابقه فوتسال بین پایگاه‌های اجتماعی از جمله اقدامات انجام شده در این پایگاه‌ها بود.

وی حمایت از بانوان کارآفرین پایگاه‌های اجتماعی، برگزاری 100 جلسه کارگاه آسیب‌های اجتماعی، برگزاری ۵۰ جلسه کارگاه سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، حمایت و سرکشی از زنان سرپرست خانوار و برگزاری مراسم جشن تکلیف پایگاه‌های اجتماعی برای ۵۶۰ پسر و دختر و اهدای اقلام فرهنگی و کارت هدیه به این افراد از دیگر برنامه‌های پایگاه‌های اجتماعی استان در سال ۹۹ بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان استقبال جوانان و نوجوانان و بانوان حاشیه شهر از پایگاه‌های اجتماعی را چشمگیر دانست و یادآور شد: در مجموع سال گذشته هشت هزار و ۷۷۰ نفر از فعالیت‌های پایگاه‌های اجتماعی و فرهنگی کردستان بهره‌مند شدند.

انتهای پیام
captcha