احیای ارزش‌های قرآنی مهم‌ترین هدف انقلاب است
کد خبر: 3966989
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹

احیای ارزش‌های قرآنی مهم‌ترین هدف انقلاب است

رئیس دانشگاه مشکات ولایت استان البرز گفت: پیام و هدف انقلاب اسلامی، تحول فرهنگی و نهادینه‌کردن فرهنگ قرآنی و احیای ارزش‌های قرآنی در جامعه است و این اقدام نقش راهبردی در انسان‌سازی و تبلور نیروهای جوان و کارآمد برای انقلاب و نظام دارد.

احیای ارزش‌های قرآنی مهم‌ترین هدف انقلاب است

عباس محمدی، رئیس دانشگاه مشکات ولایت استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان بر نقش دانشگاه‌ها در فرهنگ‌سازی و جذب نسل‌ جوان جامعه به ارزش‌های اسلامی تأکید کرد و گفت: پیام و هدف انقلاب اسلامی، تحول فرهنگی و نهادینه‌ کردن فرهنگ قرآنی و احیای ارزش‌های قرآنی در جامعه است و این اقدام نقش راهبردی در انسان‌سازی و تبلور نیروهای جوان و کارآمد برای انقلاب و نظام دارد.

وی با تأکید بر اینکه اولویت هر نظامی به‌ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرورش نسلی است که بتواند نظام را در برابر چالش‌های پیش‌رو حمایت کند، افزود: دانشگاه‌ها با بهره‌گیری از اساتید انقلابی و توانمند می‌توانند برای تحقق این هدف بسیار کارآمد باشند.

رئیس دانشگاه مشکات ولایت البرز در ادامه با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) از دانشگاهیان به عنوان عالمان امت یاد کرده است، گفت: با برنامه‌های مدون فرهنگی می‌توان امید، نشاط و موفقیت را در دل نسل جوان تقویت کرد.

این استاد دانشگاه، راهبرد اصلی دانشگاه مشکات ولایت را بهره‌گیری از نیروها و اساتید ارزشی به‌منظور تقویت روحیه علمی و معنوی دانشجویان بیان کرد و گفت: این دانشگاه با راه‌اندازی رشته‌های مدیریت فرهنگی و تربیت مربی قرآن‌کریم در حوزه کاردانی و کارشناسی علاوه بر جنبه‌های علمی با بهره‌گیری از توان دانشجویان اقدامات مؤثری انجام داده که با استقبال خوب علاقه‌مندان به این رشته‌ها همراه شده است.

یادآور می‌شود، دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت البرز فعالیت خود را از دو سال پیش و پس از لغو مجوز فعالیت مرکز علمی کاربردی بنیاد شهید و ممنوعیت فعالیت مراکز علمی کاربردی سازمان‌های دولتی، آغاز کرده است.

انتهای پیام
captcha