خانواده‌ها اصول و مهارت صحیح زندگی را یاد بگیرند
کد خبر: 3969066
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸

خانواده‌ها اصول و مهارت صحیح زندگی را یاد بگیرند

استاد حوزه علمیه قم گفت: جوانان و خانواده‌های ما برای حفظ خود از شرایط موجود و موج‌های سهمگین در عرصه‌های اجتماعی باید اصول و مهارت زندگی را یاد گرفته باشند.

به گزارش ایکنا از کردستان؛ حجت‌الاسلام موسویان، استاد حوزه علمیه قم امروز، 13 ادیبهشت‌ماه در محفل جزء خوانی قرآن کریم اظهار کرد: یکی از نکات مهمی که در قرآن کریم مفصل به آن پرداخته شده است و متأسفانه به دلیل تبلیغات سوء دشمنان روز به روز در جامعه در حال ضعیف شدن بوده، کانون گرم خانواده است.

وی با اشاره به اینکه در دستورات انسان‌ساز قرآن کریم و احادیث پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) هیچ فضایی مهم‌تر از فضای خانواده نیست، افزود: ۲۸۶ سوره قرآن کریم به قصه پیامبران و بزرگان دین اختصاص دارد و در یکی از این قصه‌ها خداوند متعال به حضرت یوسف می‌فرماید که این قصه‌ها را بگو و بشنو چون این قصه‌ها از جانب خداوند هر کدام دارای درس و نکته‌ای است.

حجت‌الاسلام موسویان با اشاره به اینکه بهترین قصه در قرآن کریم قصه حضرت یوسف است، بیان کرد: جوانان و خانواده‌های ما برای حفظ خود از شرایط موجود و موج‌های سهمگین در عرصه‌های اجتماعی باید تکنیک‌ها، اصول و مهارت زندگی را بلد باشند.

وی ادامه داد: گاهی در زندگی مرد یا زن پرخاشگری می‌کنند و با هم جدال دارند، اما هدفشان از بین بردن زندگی نیست و قرآن کریم از آنها به عنوان جاهلان نام می‌برد چون مهارت زندگی را درست یاد نگرفته‌اند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: مهارت زندگی به این معناست که زن و شوهر با بهره‌گیری از دیدگاه‌های قرآن کریم یاد بگیرند در مقابل یکدیگر چه کارهایی را انجام دهند که زندگی سالمی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه آمار بالای طلاق یا مفاسد اخلاقی نشان از عدم آگاهی زن و شوهر از دستورات صحیح زندگی اسلامی دارد، افزود: یکی از مهارت‌هایی سبک زندگی اسلامی برای زنان و مردان کرامت بخشی به جایگاه یکدیگر در زندگی است.

حجت‌الاسلام موسویان اظهار کرد: پدران، مادران و همسران وظایفی دارند که باید در خانه انجام دهند که خداوند در قرآن به آنها اشاره کرده است و باید آن‌ها را به فرزندان خود آموزش دهند.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: زنان در طول روز به هفت هزار کلمه نیاز دارد چون نظام فکری آنان مستطیلی بوده و بهتر از مردان دنیا را می‌بینند و در نتیجه این نظام فکری می‌توانند بچه‌ها را درست تربیت کنند.

انتهای پیام
captcha