زلزله کردستان خسارت جانی نداشت
کد خبر: 3969957
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸

زلزله کردستان خسارت جانی نداشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان از وقوع زلزله در ساعت ۱۸ دقیقه و ۴۴ ثانیه بامداد شنبه ۱۸ اردیبهشت، حوالی شهر شویشه از توابع سنندج خبر داد و گفت: این زلزله تاکنون خسارت جانی در پی نداشته است.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمد فلاحی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان امروز، 18 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی از وقوع زلزله در ساعت ۱۸ دقیقه و ۴۴ ثانیه بامداد شنبه، ۱۸ اردیبهشت حوالی شهر شویشه از توابع سنندج خبر داد و اظهار کرد: کانون این زمین‌لرزه ۱۷ کیلومتری شویشه و بین شهر شویشه و سروآباد بوده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون خسارت جانی از این زمین لرزه اعلام نشده است، افزود: طبق آخرین گزارش‌ها یک باب واحد مسکونی در روستای پایگلان سروآباد بر اثر زلزله ۴.۴ ریشتری شهر شویشه(توابع سنندج) تخریب شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان با بیان اینکه تیم‌های ارزیاب هلال احمر از نخستین ساعات امروز، 18 اردیبهشت‌ماه برای ارزیابی خسارت احتمالی به محل وقوع زلزله اعزام شده‌اند، بیان کرد: هلال احمر و اورژانس در آماده‌باش کامل هستند و در صورت بروز خسارت، اطلاعات لازم از طریق رسانه‌های رسمی اعلام خواهد شد.

بررسی خسارات ناشی از وقوع زلزله

پیام جلالی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان، نیز در گفت‌و گو با ایکنا، در رابطه با خسارت‌های ناشی از زلزله 4.4 ریشتری بامداد امروز اظهار کرد: تیم‌های ارزیاب هلال احمر بلافاصله بعد از وقوع زلزله کار تجسس را در روستاهای منطقه آغاز کردند و مشخص شد که در روستای پایگلان شدت زلزله بیشتر بوده و خسارت‌هایی به وجود آمده است.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه توسط اکیپ های اعزام شده به این منطقه بررسی شد که فقط یک منزل مسکونی در روستای پایگلان آسیب جدی داشته و خوشبختانه کسی در منزل نبوده و خسارت جانی در پی نداشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان بیان کرد: با توجه به اینکه دیر وقت بوده و مردم در خواب بودند بررسی منازل امکان‌پذیر نبوده و امروز ادامه بررسی‌ها انجام خواهد شد.

وی در پایان از حضور تیم‌های ارزیاب در همه شهرستان‌های استان و آماده‌باش تیم‌های عملیات هلال احمر استان خبر داد و یادآور شد: این زلزله در شهرهای سنندج، سروآباد و مریوان احساس شد.

انتهای پیام
captcha