سیر نزولی آمار قرآن‌آموزان مؤسسه سلمان فارسی در پی شیوع کرونا
کد خبر: 3969999
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

سیر نزولی آمار قرآن‌آموزان مؤسسه سلمان فارسی در پی شیوع کرونا

مدیر مؤسسه قرآن سلمان فارسی خرم‎آباد، شیوع کرونا و تعطیلی کلاس‎های حضوری را مهمترین مشکل این مؤسسه ذکر کرد و گفت: در حال حاضر فعالیت این مؤسسه قرآنی محدود به یک کلاس مجازی پیش‎دبستانی قرآن شده است.

آمار قرآن‌آموزان مؤسسه سلمان فارسی کاهش یافتسیدماشاءالله شاهرخی، مدیر مؤسسه قرآن سلمان فارسی خرم‎آباد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به اینکه کلاس‎های آموزش حضوری این مؤسسه به‌دلیل شیوع کروناویروس بسیار محدود و تا حدودی تعطیل شده است، گفت: در حال حاضر فعالیت این مؤسسه قرآنی محدود به یک کلاس مجازی پیش‎دبستانی قرآن شده است.

وی مهمترین مشکل مؤسسه قرآن سلمان فارسی را مربوط به موضوع کروناویروس که در نتیجه شیوع این بیماری کلاس‎های آموزش حضوری قرآن‌آموزان تعطیل شد، بیان کرد و افزود: متأسفانه کروناویروس و تعطیلی کلاس‎های حضوری باعث شده بسیاری از مؤسسات قرآنی از نظر مالی نیز با مشکل مواجه شوند.

شاهرخی در ادامه با اشاره به فعالیت 13 ساله مؤسسه قرآن سلمان فارسی، اضافه کرد: این مؤسسه قرآنی با کسب مجوز از اداره‌کل تبلیغات اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در شهر خرم‎‏آباد در زمینه آموزش روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، مفاهیم قرآن و ... برای گروه‌های مختلف سنی بانوان و آقایان فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه این مؤسسه علاوه‌ بر جذب قرآن‌آموز از بین ساکنان منطقه از سایر نقاط شهر نیز جذب قرآن‌آموز داشته است، افزود: از جمله مربیان قرآنی که طی این سال‌ها در مؤسسه قرآنی سلمان فارسی خرم‎آباد فعالیت دارند می‎توان از فرشته دریکوند، فاطمه شاهرخی، زینب قلی‎پور و... نام برد.

مدیر مؤسسه قرآنی سلمان فارسی با بیان اینکه در اوایل کار سالانه نزدیک به هزار قرآن‌آموز از کلاس‌های آموزش قرآن مؤسسه بهره‌مند می‎شدند، اما متأسفانه در سال‌های اخیر تا حدود زیادی با کاهش آمار قرآن‌آموزان مواجه هستیم به‌طوری‌ که تعداد قرآن‌آموزان به زیر صد نفر در سال رسید، ادامه داد: با شیوع کروناویروس این آمار به کمترین میزان خود رسید تا جایی ‎که در حال حاضر فعالیت این مؤسسه فقط محدود به پیش‌دبستانی قرآن آن هم به‌صورت آنلاین و مجازی شده است.

شاهرخی گفت: اگر مؤسسات قرآنی از نظر مالی حمایت شوند می‎توانند خدمات بهتر و مطلوب‌تری به قرآن‌آموزان ارائه دهند و در راستای جذابیت کلاس‌ها اقدام کنند.

یادآور می‌شود، سیدماشاءالله شاهرخی، مدیر مؤسسه قرآنی سلمان فارسی خرم‎آباد بازنشسته آموزش و پرورش و دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس فلسفه و حکمت اسلامی است و در مدت خدمت خود در آموزش و پرورش استان در کارهای اجرایی فعالیت داشته و چند سالی معاون آموزشی آموزش و پرورش استان بوده‌ و طی 13 سال اخیر نیز در راستای آموزش قرآن در مؤسسه قرآنی سلمان فارسی فعالیت دارد.

انتهای پیام
captcha