نیازمند وحدت واقعی در امت اسلامی هستیم
کد خبر: 3970428
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
حجت‌الاسلام سیفایی:

نیازمند وحدت واقعی در امت اسلامی هستیم

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی گفت: معنای وحدت جامعه اسلامی، استفاده همه‌ جانبه از ظرفیت‌های یکدیگر است و برای مقاومت و رهایی قدس، نیازمند وحدت واقعی در امت اسلامی هستیم.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام محمدتقی سیفایی، مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی، شب گذشته، 18 اردیبهشت‌ماه در همایش «وحدت و مقاومت علمای شیعه و اهل سنت قشم» که با محوریت روز قدس برگزار شد، اظهار کرد: «شیخ‌ احمد یاسین» پدر معنوی جنبش اسلامی حماس در زمانی که ویلچر نشین شده بودند، گفتند: «اوضاع امت اسلامی همچون من است که یکجا نشسته و تنها حرف می‌زند». امروز اوضاع امت اسلامی مطلوب نیست و علیرغم اینکه در روز قدس ۷۰ هزار نفر از مسلمانان فلسطین در مسجدالاقصی نماز خواندند، فردای آن فراخوان تجمع ۲۰ هزار یهودی در قدس شریف صادر شد.

وی ادامه داد: ورود مسلمانان به مسجدالاقصی، ممنوع شده و بسیاری از مسلمانان برای مقابله با این اقدام در مسجدالاقصی خوابیدند. امروز مسئله فلسطین، مسئله اول جهان اسلام است اما متأسفانه نسبت به عادی‌سازی روابط برخی کشورهای اسلامی با صهیونیست، واکنش متناسبی در جهان اسلام رخ نداد.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه 25 درصد از جمعیت جهان را مسلمانان تشکیل می‌دهند و با این وجود مقهور 2 دهم درصد جمعیت جهان که یهود است شده‌اند، افزود: نیمی از حق‌ وتو آمریکا برای اسراییل مصرف شده و هرگز اجازه به سرانجام رسیدن هیچ قطعنامه‌ای علیه این رژیم غاصب را نداده‌اند. معنای وحدت جامعه اسلامی، استفاده همه‌ جانبه از ظرفیت‌های یکدیگر است و برای مقاومت و رهایی قدس، نیازمند وحدت واقعی در امت اسلامی هستیم.

قشم، الگوی کم‌نظیر وحدت شیعه و سنی

حجت‌الاسلام میثم تارم، امام جمعه شهرستان قشم نیز در این همایش، بیان کرد: دشمن در سایه اختلاف ایجاد شده در بین مسلمانان، توانسته مردم مظلوم فلسطین که پاره تن اسلام است را به طرز فجیعی، مورد ظلم و کشتار قرار دهد. عامل این ظلم، موفقیت استکبار و صهیونیست‌ها در ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان جهان و دور شدن جامعه اسلامی از امت واحده است و در سایه این اختلاف، صهیونیست‌های غاصب می‌دانند که می‌توانند ظلم و تجاوز خود را بیش از پی ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه وحدت مسلمانان در برابر دشمن، زمینه کسب کمترین موفقیت را برای آنان مسدود ساخته و امت اسلامی را به جایگاه واقعی خود می‌رساند، اضافه کرد: امام خمینی(ره) در ابتکاری، آخرین جمعه ماه رمضان را به نام روز قدس نام‌گذاری کردند و این مسئله بیانگر آن است که «قدس» یک مسئله عربی و قومیتی نبوده، بلکه مسئله‌ای اسلامی و مقدس است.

امام جمعه شهرستان قشم اظهار کرد: فارغ از تمامی مبانی عقیده‌ای، نظیر حمایت از مظلومان، بحث اسلامی بودن سرزمین قدس که مهد انبیای الهی، محل معراج خاتم‌الانبیا(ص) و اولین قبله‌گاه مسلمانان است، دارای اهمیتی مضاعف است. امروز شاهد برکات نام‌گذاری روز قدس هستیم و در شرایط کرونایی جهان نیز در کشورهای مختلف این روز را گرامی داشتند. برکات این نام‌گذاری در سال‌های آینده بیشتر مشخص می‌شود و روز قدس، بیدارباشی برای تمام مسلمانان است که امیدواریم به‌واسطه آن مسلمان‌ها به خود آیند و سرزمین اشغال شده توسط غاصبان را پس بگیرند.

تارم افزود: صهیونیست‌های غاصب بسیار بلندپرواز هستند و از نیل تا فرات را متعلق به خود می‌دانند و بهانه امروز آنان فلسطین است. در حالی که پس از آن به سراغ تصرف سایر کشورهای اسلامی خواهند رفت. قشم، الگوی کم‌نظیر وحدت شیعه و سنی است و در آن امتیاز مذهبی احساس نشده و تمام شیوخ منطقه، نگاهی فرامذهبی و‌ تقریبی را مبنای عمل قرار داده‌اند.

جزیره قشم از وحدت عبور کرده و به وصلت رسیده است

شیخ عبدالرحیم خطیبی، امام جمعه اهل سنت قشم نیز در این همایش با اشاره به اینکه یک پیوند خانوادگی شیعه و سنی در قشم ایجاد شده و این جزیره از وحدت عبور کرده و به وصلت رسیده است، گفت: تفرق و تشتت مسلمانان باعث خدشه‌دار شدن هیبت، شوکت، ابهت و اقتدار امت اسلام می‌شود. وظیفه امروز ما در شرایط حساس کنونی، احیای امت واحده است.

وی تصریح کرد: امت واحده در سایه عبودیت و تقوا شکل می‌گیرد و مؤمنان مکلف به حراست از این امت هستند. عنصر تقوا رمز توفیق در پاسداشت امت واحده است و به همین دلیل رسالت حراست از آن بر دوش مؤمنان گذاشته شده است. از این رو باید در نهان و آشکار، خداوند را ناظر بر اعمال خود دانسته و در ظاهر و باطن وحدت‌گرا باشیم به نحوی که حتی در مجالس خصوصی خود نیز وحدت را رمز موفقیت امت اسلام بدانیم.

امام جمعه اهل سنت قشم یادآور شد: صهیونیست‌ها غده سرطانی هستند که برای مقابله با آن راهی جز وحدت، قرارگیری زیر یک پرچم و پذیرش رهبری واحد وجود ندارد. به حمدالله این مهم در قشم محقق شده و باید برای گسترش آن اهتمام بیشتری ورزید.

انتهای پیام
captcha