آبروی مقاومت در حمایت علنی از مستضعفین جهان است
کد خبر: 3972399
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱

آبروی مقاومت در حمایت علنی از مستضعفین جهان است

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در هرمزگان با بیان اینکه سازش برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی، ضرورت اتحاد جهان اسلام را افزایش می‌دهد، گفت: نظام جمهوری اسلامی آبروی جبهه مقاومت را در حمایت علنی از مستضعفین و مظلومین جهان می‌داند.

حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی، امام جمعه قلعه‌قاضی و مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: اقدامات و تحولات اخیر در سرزمین اشغالی فلسطین، جدید نیست و ادامه همان خوی و خصلت رژیم صهیونیستی است.

وی تصریح کرد: تصور اسرائیل این بود که بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی و سازش علنی و غیرعلنی با برخی کشورهای عربی چون امارات و بحرین و عربستان سعودی، جریان مقاومت تضعیف شده است. حوادث اخیر نشان داد که مردم فلسطین، آن‌چنان قدرتی دارند که در حالی به حملات رژیم صهیونیستی پاسخ کوبنده می‌دهند که هنوز حزب‌الله، ورود جدی نکرده است.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه اشتباه استراتژیک رژیم صهیونیستی در شناخت جبهه مقاومت در روزهای آینده خود را بیشتر نشان می‌دهد، افزود: حوادث اخیر، هم موجب رسوایی کشورهایی چون امارات و بحرین شد و هم همگرایی ویژه‌ای بین مسلمانان  منطقه علیه رژیم صهیونیستی شکل داد که در حال تقویت است.

حاجبی بیان کرد: اگر آمریکا بخواهد در حمله به مردم مظلوم فلسطین، حمایت بیشتری از اسرائیل داشته باشد، گروه‌های مقاومت عراق نیز ورود خواهند کرد. نقش جمهوری اسلامی نیز به عنوان یک الگوی رفتاری از درک صحیح مناسبات منطقه‌ای مشخص است. نظام جمهوری اسلامی با شناختی که از فرهنگ مقاومت مردم منطقه دارد، هر جا مظلومی باشد حمایت علنی خود را اعلام کرده و آبروی جبهه مقاومت را در حمایت علنی از مستضعفین و مظلومین جهان می‌داند. هرکس بخواهد به رژیم صهیونیستی ضربه‌ای بزند، ما یقیناً آنجا هستیم.

وی در خصوص مسئله برگزاری رفراندوم در سرزمین اشغالی فلسطین که مورد تأکید مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) است، عنوان کرد: مفاهیم سیاسی پذیرفته شده در غرب، همواره دچار استانداردهای دوگانه بوده و هستند. غرب، دموکراسی‌ای را می‌پسندد که ظلمش به وسیله آن پایدار بماند. رژیمی، سرزمینی را اشغال کرده و خود را صاحب آن می‌داند اما باید از مردم همان سرزمین پرسیده شود که آیا این رژیم را می‌خواهند یا خیر. باید همچون تمامی کشورهایی که ادعای دموکراسی دارند در این سرزمین انتخابات و رفراندوم برگزار شود اما استانداردهای دوگانه و ذات نژادپرست رژیم صهیونیستی این اجازه را به آن‌ها نمی‌دهد. می‌بینیم که حتی کشورهای مرتجع منطقه که تاکنون هیچ انتخابات آزادی نداشته‌اند از اعمال ظلم رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کنند.

امام جمعه قلعه‌قاضی اظهار کرد: اتحاد و همبستگی در کشورهای اسلامی در بین آحاد مردم بسیار زیاد است و ما در فضای مجازی شاهد آن هستیم. آن اتحاد، همگرایی و وحدتی که وجود ندارد، بین سران کشورهای اسلامی است. سازش‌هایی که برخی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی به‌تبع ترس از آمریکا و اروپا دارند، نشان‌دهنده آن است که روز به روز ضرورت همبستگی بیشتر می‌شود.

حاجبی یادآور شد: مردم منطقه باید مصلحان سیاسی و اجتماعی خود را بشناسند و به تمدن واقعی اسلامی خود بازگردند که در علم، سیاست و قدرت منطقه سرآمد بود. امروز جمهوری اسلامی ایران، الگوی اقتدار نظامی و سیاسی منطقه است و با ایدئولوژی قوی خود می‌تواند مردم منطقه را رهبری کند.

انتهای پیام
captcha