پایین بودن هزینه‌ سرمایه‌گذاری؛ مزیت راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی
کد خبر: 3972465
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱

پایین بودن هزینه‌ سرمایه‌گذاری؛ مزیت راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان از اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی خبر داد و گفت: پایین بودن هزینه‌ سرمایه‌گذاری و بازدهی سریع از مزیت‌های راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی است.

پایین بودن هزینه‌ سرمایه‌گذاری؛ مزیت راه‌اندازی کسب و کارهای خانگیبه گزارش ایکنا از زنجان، کامران جعفری، رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان، 29 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  جهاد‌دانشگاهی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای، واسطه‌ای و تسهیلگر مکلف به شناسایی، توانمندسازی (آموزش و مشاوره) و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار است.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی با استفاده از شبکه کارشناسان، مشاوران و تسهیلگران خود در سراسر کشور در نظر دارد با بهره‌مندی از ظرفیت‌های همه سازمان‌های دولتی و غیردولتی به‌ ویژه بخش خصوصی، حلقه‌های مفقوده و خلأ طرح‌های مشابه قبلی را شناسایی و نقش و جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور را توسعه دهد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح در سه فاز پیش‌بینی شده است، بیان کرد: فاز اول شناسایی و اولویت‌بندی مزیت‌ و ظرفیت‌‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی است، فاز دوم به توانمندسازی متقاضیان از طریق مشاوره، راهنمایی، استعدادسنجی، بهره‌گیری از آموزش‌های کوتاه‌مدت کارآفرینی، شناخت بازار و مسائل مالی مربوط بوده و فاز سوم به تعامل با فعالان عرصه فروش محصولات مشاغل خانگی، اتصال به بازار و ارتباط با برندهای معروف بازار فروش می‌پردازد.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان ابراز کرد: تاکنون 242 متقاضی از حوزه‌های قالیبافی، بافنده تابلو فرش، گلیم‌بافی، خیاطی، قلمزنی و ملیله‌سازی با همکاری پیشران‌ها برای فروش محصولات به بازار متصل شدند و این روند برای دیگر رسته‌ها و متقاضیان ادامه دارد.

وی پایین بودن هزینه راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی، کاهش هزینه رفت و آمد و اجاره‌بهای محل کار، امکان رسیدگی به چند شغل به طور همزمان، استفاده از بازارهای فروش اینترنتی برای اتصال به بازار و بهره‌وری و بازدهی سریع را مزایای طرح اشتغال خانگی برشمرد.

جعفری برندسازی در راستای معرفی محصولات تولیدی در طرح مشاغل خانگی را مهم خواند و گفت: برندسازی محصولات موجب شناخته شدن آن و در نتیجه جلب مشتری می‌شود. این کار ضمن ارزش‌آفرینی سازمانی و محصولات، اعتماد بیشتر مشتریان را نیز در بردارد.

انتهای پیام
captcha