ناتوانی اسرائیل در عملیات زمینی حاصل ایدئولوژی اسلامی است
کد خبر: 3972631
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۵

ناتوانی اسرائیل در عملیات زمینی حاصل ایدئولوژی اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اسرائیل تا بن دندان مسلح در 2۰ سال اخیر جرئت انجام عملیات زمینی نداشته و این حاصل قدرت ایمان، معنویت، ایدئولوژی، آرمان خواهی و جهاد اسلامی است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، عصر روز گذشته، ۲۹ اردیبهشت ماه در تجمع مردم اراک که به منظور حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین برگزار شد، اظهار کرد: قدس به عنوان اولین قبله مسلمانان از اهمیت بسیاری برخوردارست. امنیت سرزمین‌های اسلامی و غذب آسیا برای ما مهم است و با تمام از آنان دفاع می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دست‌های آماده برای دفاع از مظلومیت فلسطین مورد تقدیر همه هستند، تصریح کرد: مردم فهیم اراک در کنار دیگر مردم کشور با این گردهمایی به جهانیان ثابت می‌کند که ملت بی‌دفاع فلسطین تنها نیستند. مردان و زنان ایران اسلامی امروز انزجار خود از رژیم غاصب و جنایتکار اسرائیل را فریاد کرده و اقدامات آنان را محکوم می‌کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی حمایت از مظلوم را یکی از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست و ابراز کرد: بی‌تردید مبارزه و مقابله با ظالمان، ستمگران، جنایتکاران، استکبار و صهیونیسم یکی از اهداف بزرگ انقلاب اسلامی است. اشغال 70 ساله فلسطین نشان از ستم ستمگرانی دارد که حقوق بشر را نادیده گرفته و کودک‌کشی را در پیش گرفتند. این سرزمین در یک مدار ۲۷ هزار کیلومتر مترمربعی که تقریباً به اندازه استان مرکزی بود در سال ۱۹۴۷ به سه قسمت تبدیل شد.

به‌گفته وی قبل از این تقسیم‌بندی که شامل منطقه فلسطین‌نشین، صهیونیست‌نشین و قسمت بین‌المللی بود، صهیونیست‌ها تنها مالک ۳ درصد از وسعت فلسطین بودند و در فاصله ۵۰ سال اخیر صندوق زمین تشکیل دادند و مقداری را خریداری کردند و مسلمانان را از خانه‌هایشان بیرون کردند و گوی میدان را به نفع صهیونیست و یهودیان چرخاندند.

امام جمعه اراک ادامه داد: سال ۱۳۲۷ رژیم پهلوی، به صورت نیمه رسمی رژیم صهیونیستی را به رسمت شناخت و علما از جمله آیت‌الله بروجردی، امام راحل، آیت‌الله کاشانی، فداییان اسلام و ... مخالفت خود را با این اقدام اعلام کردند. در سال ۱۹۴۸، سازمان ملل اسرائیل و یهودیان را به رسمیت شناخت، پس از به رسمیت شناخته شدن انسان‌های بسیاری را کشته و خانواده‌های مسلمان نیز خانه‌ها و زمین‌های خود را رها کردند و از آن زمان تا امروز این حوادث ادامه داشته است.

وی تصریح کرد: فلسطینیان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ۱۵ گروه مبارز، اما بدون اتحاد بودند و اعتقادی نیز به ایده‌های اعتقادی و اسلامی نداشته و بیشتر ایده‌های ملی، ناسیونالیستی و مارکسیستی را دنبال می‌کردند. پس از پیروزی انقلاب جریان عمیق دینی ایجاد شد، نام‌گذاری روز قدس، هدایت‌های امام راحل، فداکاری‌های حزب‌الله، سید حسن نصرالله و سردار سلیمانی مسیر مبارزه با رژیم تا بن دندان مسلح اسرائیل ۱۸۰ درجه تغییر کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه به جنگ شش روزه اشاره و بیان کرد: در جنگ شش روزه، اسرائیل چهار کشور را بلعید، اما امروز مردم مظلوم فلسطین هنرمندانه، مجاهدانه و مقتدرانه عمل کرده و به جای سنگ، با خمپاره، موشک و پهپاد با قدرت مقابل ارتش اسرائیل که خود را ششمین ارتش قدرتمند جهان می‌نامد، ایستاده و افتخاری برای اسلام، قرآن و ملت فلسطین کسب کردند. اسرائیل تا بن دندان مسلح در 2۰ سال اخیر جرئت انجام عملیات زمینی نداشته و این حاصل قدرت ایمان، معنویت، ایدئولوژی، آرمان خواهی و جهاد اسلامی است.

وی تأکید کرد: جبهه مقاومت افتخار اسلام و مسلمانان است و نقش‌آفرینی جبهه مقاومت و اثرگذاری آن در منطقه نشان از نقش مؤثر انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی و قیام ملت‌ها علیه استکبار جهانی دارد. محدود شدن اسرائیل در 400 کیلومتر نشان از توان بالای جبهه مقاومت و سردرگمی صهیونیست‌ها دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: هدف تجمع امروز محکوم کردن جنایتکاری اسرائیل و حمایت از ملت فلسطین است. در پی رخدادهای اخیر علیه ملت فلسطین، مردم آزادی‌خواه تمام دنیا به جز دولت‌های استکباری به پاخاستند. دوران جنایت اسرائیل و در خواب بودن مسلمانان گذشته است، امروز جمهوری اسلامی، حزب‌الله، انصار یمن و حشدالشعبی کانون بیداری اسلامی هستند که برای آزادی قدس شریف آمادگی لازم را دارند و در این مسیر از خون خود خواهند گذشت.

انتهای پیام
captcha