تفرقه؛ توطئه دشمن برای تضعیف سرزمین‌های اسلامی
کد خبر: 3972715
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
امام جمعه سنندج تصریح کرد؛

تفرقه؛ توطئه دشمن برای تضعیف سرزمین‌های اسلامی

امام جمعه سنندج با تأکید بر اینکه توطئه یهودیان علیه مسلمانان هیچگاه تمام شدنی نیست؛ گفت: تفرقه و ایجاد اختلاف بین مسلمانان نیز از توطئه یهودیان و دشمنان اسلام برای تضعیف سرزمین‌های اسلامی بوده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج در مراسم محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیست علیه مردم بی دفاع فلسطین که امروز، 30 اردیبهشت‌ماه در مسجد جامع سنندج برگزار شد، اظهار کرد: این تجمع و حضور مردم سنندج و اعتراض آنان به جنایات رژیم صهیونیستی نشان از همکاری و اتحاد مسلمانان در همه نقاط دنیا در حمایت از مظلومان جهان است.

وی افزود: مسئله فلسطین طایفه‌ای و مربوط به یک کشور خاص نسیت بلکه فلسطین و قدس شریف به همه بشریت و مسلمانان جهان تعلق دارد و هیچگاه مسلمانان نباید در برابر جنایات صهیونیست علیه مردم بی‌گناه غزه ساکت بنشینند.

امام جمعه سنندج بر لزوم بیداری مسلمانان و حاکمان کشورهای اسلامی در برابر ظلم اسرائیل برای دفاع از مردم فلسطین تأکید و بیان کرد: اکنون دیگر جایز نیست در برابر ظلم رژیم صهیونیستی نسبت به مردم غزه و فلسطین سکوت کنیم.

وی اسلام را دین وحدت، کرامت انسانی، برادری، شفقت، صلح و دوستی، مدافع حقوق همه انسان‌ها و دفاع از مظلومان، محرومان و یتیمان دانست و افزود: مسلمانان باید براساس نص صریح قرآن کریم همواره مدافع مظلومان و محرومان باشند.

ماموستا رستمی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی به دنبال نابود کردن زیر ساخت‌های اقتصادی کشورهای اسلامی بوده است در این راستا مسلمانان باید با بصیرت و آگاهی در مقابل توطئه‌های جهان کفر بایستند، چراکه در صورت سکوت جامعه اسلامی، اسرائیل برای جنایت‌ها خود در فلسطین و غزه جسورتر می‌شود.

وی با اشاره به توخالی بودن ادعای رژیم صهیونیستی و حامیان غربی مبنی بر داشتن تمدن و پیشرفت، بیان کرد: این اقدامات وحشیانه و تجاوزگرانه رژیم صهیونیست بار دیگر برتری دین اسلام را به جهانیان نشان داد چراکه دین اسلام ۱۴۰۰ سال پیش، دفاع از حقوق بشر و ارزش قائل شدن برای انسان را در جامعه گمراه آن دوران پیاده کرد.

ماموستا رستمی افزود: امروز این همه کودکشی، نسل‌کشی، نابودی کشورهای ضعیف حاصل و خروجی چه نوعی تمدنی است کسی نمی‌داند تمدن دنیای کفر براساس عقلانیت و سازش بوده یا بر اساس تجاوز، لشکرکشی به کشورهای دیگر جهت تبعیض، نژادپرستی و چپاول اموال آنهاست.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی مرکز صلح و دوستی و اتحاد برای همه جهان به ویژه امت اسلامی است و حامی برای همه مظلومان جهان به ویژه مردم مسلمان فلسطین است امیدواریم روزی برسد که همه مسلمانان با اتحاد و در یک صف رژیم صهیونیستی این غده سرطانی را از پیکر اسلام بزدایند.

انتهای پیام
captcha