گلایه از عملکردها و مدیریت‌ها بحث سیاسی نیست
کد خبر: 3973577
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

گلایه از عملکردها و مدیریت‌ها بحث سیاسی نیست

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با اشاره به شرایط موجود در کشور گفت: عموم مردم از بابت عملکردها و مدیریت‌های اجرایی گله‌مند هستند و این بحث سیاسی و جریانی نیست و تا مشکل معیشت حل نشود نمی‌توان به راحتی در خصوص مسائل دیگر با مردم صحبت کرد.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس عصر دیروز، 3 خردادماه در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی این استان به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: عموم مردم از بابت عملکردها و مدیریت‌های اجرایی گله‌مند هستند و این بحث سیاسی و جریانی نیست. امروز که آمریکا و اروپا متوجه می‌شوند که ممکن است در این انتخابات ضرر سنگینی کنند می‌خواهند به دروغ به ایران امتیاز دهند ولی متأسفانه 8 سال گذشته گفتند تحریم‌ها را برطرف می‌کنیم و ارتباط می‌گیریم ولی هیچ کدام عملی نشده است.

امام‌جمعه شیراز تأکید کرد: باید طوری رفتار کنیم که نه آن‌گونه باشد که سخت‌گیری‌هایی باشد که مردم نگران وضع موجود شوند و نه طوری رفتار کنیم که خلاف قانون‌ها طبیعی فرض شود و این امر ‌نیاز به چارچوب قانونی و منطقی دارد.

وی بیان کرد: امیدواریم به یک قدرت‌مندی در راستای اقدامات دولت و فعالیت‌های مربوط به اقتصاد و معشیت‌ مردم برسیم که بتوانیم به این ‌مسائل ورود کنیم. امروز معیشت مشکل دارد و تا مشکل معیشت حل نشود نمی‌توان به راحتی در خصوص این مسائل با مردم صحبت کرد.

آیت‌الله دژکام همچنین بر اهمیت حضور حداکثری در انتخابات تأکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا انتخابات خوبی برگزار شود که بتوانیم با پشتیبانی یک دولت قوی، کارآمد و وسط میدان کار را پیش ببریم زیرا اگر این اتفاق بیفتد و دولتی کارآمد سر کار بیاید که اقتصاد و معیشت را سامان دهد، خود به خود بسیاری از این موارد سوء و بزه‌ها و خلاف‌ها کم می شود و در ادامه اگر کسی مشکلی دارد می‌توانیم تذکر جدی‌تری بدهیم و لازمه این اتفاق این است که ما بتوانیم با یک دولت قوی مسائل معیشت ‌مردم را حل کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز امیدواری کرد: خدا‌ هم از این جهت کمک می‌دهد و ما در خردادماه یک انتخابات خوبی پشت سر بگذاریم و از این مشکل رد شویم و مراحل بعدی را به شکل قوی‌تر و مناسب‌تر اقدام کنیم. اگر خدا خواست و فضای کار دولت در راستای حل مشکل مردم قوی‌تر و بهتر شد ما به موازات آن می‌توانیم تلاش‌های مناسب‌تری انجام دهیم.

وی در ادامه به تفاوت وظایف نیروهای مسلح در ایران با سایر نقاط دنیا اشاره کرد و گفت: در مجموعه نیروی انتظامی برخی از اقداماتی که انجام می‌شود مشترک با تمام نقاط دنیاست و جزو وظایف مشترک عمومی پلیس در تمام دنیاست از سوی دیگر یکسری وظایف هستند که متناسب با فرهنگ‌های مختلف به وجود می‌آید و این موضوع هم در دنیا به رسمیت شناخته شده است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه پلیس متناسب با فرهنگ هر ملتی ممکن است وظایفی انجام دهد، گفت: چنین چیزی در اخلاق پزشکی هم وجود دارد لذا فرهنگ افراد و ملت‌ها مورد احترام است و اگر کسی به فرهنگ ملی و مذهبی ما بی‌احترامی کند، قاعدتاً باید با آن‌ها به نوعی و با ظرافتی برخورد شود و این به نحوی ایده امنیت اخلاقی در کشور ما است که باید بیشتر روی آن تمرکز و برنامه‌ریزی داشت.

انتهای پیام
captcha