ضعف اطلاع‌رسانی مراحل اجرایی جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان
کد خبر: 3973764
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱
برگزیده استان قم مطرح کرد؛

ضعف اطلاع‌رسانی مراحل اجرایی جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان

برگزیده سی وپنجمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور با اشاره به اینکه متأسفانه اطلاع‌رسانی جشنواره‌ها چه در مرحله فراخوان و چه در مراحل خود جشنواره مانند افتتاحیه، اختتامیه و اعلام برگزیدگان ضعیف است، گفت: باید پس از هر جشنواره مجموعه‌ای از آثار برگزیده را حتی اگر امکان چاپ فیزیکی وجود ندارد در قالب محتواهایی در رسانه‌ها پخش کنند تا دیگر جوانان هم بهره‌مند شوند.

خروجی جشنواره اعتکاف ملی دانشگاهیان منتشر شود/ ضعف در اطلاع رسانی در مراحل مختلف جشنوارهمجتبی خرسندی، شرکت‌کننده سی وپنجمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور که موفق به کسب رتبه سوم در رشته شعر شده است در گفت‌وگو با ایکنا از قم، اظهار کرد: متولد 1372 هستم و در حال حاضر در ترم آخر ارشد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه قم مشغول به تحصیل هستم.

وی افزود: بنده شعر گفتن را از ماه مبارک رمضان سال 1389 آغاز کردم؛ در آن سال‌ها در هیئت‌های مذهبی که شرکت می‌کردم نوحه‌هایی که خوانده می‌شد اغلب نوحه‌ها تکراری از افراد مشهور بود به همین دلیل من به همراه چند نفر از دوستان با همان تفکرات و اطلاعات ابتدایی خودمان شروع به شعر گفتن برای هیئت‌ها کردیم.

خرسندی ادامه داد: پس از اینکه شعر را به مداح دادیم و در هیئت خوانده شد متوجه شدیم از نظر ارزش محتوایی بسیار شبیه به همان اشعار افراد مشهور است و با نظرسنجی که از حاضران جلسه انجام شد و واکنش‌های مثبتی که شاهد بودیم متوجه شدیم می‌توانیم این راه را ادامه دهیم. بنابراین، یک تیم شش نفره تشکیل داده و به سرودن شعر پرداختیم.

وی اضافه کرد: بعدها هم که برای درس خواندن با انتخاب رشته ادبیات فارسی تخصصی‌تر وارد این حوزه شدم، این موضوع برایم جدی‌تر شد تا جایی که در حال حاضر شعر جزء مهم‌ترین ابعاد زندگی بنده است.

خرسندی با اشاره به اینکه تاکنون چهار مجموعه شعر از بنده به چاپ رسیده است، بیان کرد: اولین مجموعه شعر بنده کتاب «جمع مفرد» است که مجموعه ابیاتی از شعرای تاریخ ادبیات فارسی مرتبط با امیرالمؤمنین علی(ع) و کتاب دوم تحت عنوان «تیغ هفتاد و دو دم» متشکل از 72 شعر عاشورایی است.

برگزیده جشنواره ملی دانشجویان در ادامه گفت: کتاب سوم بنده تحت عنوان «نقطه ضعف» متشکل از 40 غزل با موضوعات عاشقانه اجتماعی و کتاب چهارم نیز با عنوان «امتحان» مجموعه‌ای از 40 شعر با موضوعات مقاومت و شهدای شاخص دیروز رونمایی شد.

خرسندی با اشاره به اینکه بیش از 80 مقام در مسابقات کشوری و منطقه‌ای دارد در رابطه با نحوه شرکت در این مسابقه، توضیح داد: ابتدا اطلاعیه این جشنواره را در کانال دانشگاه دیدم و پس از پیگیری برای فرستادن آثار متناسب با جشنواره اقدام کردم.

وی در خصوص ارزیابی سطح مسابقات، اظهار کرد: با توجه به اینکه در این جشنواره آثار توسط شرکت‌کنندگان دیده نشد نمی‌توان سطح آن را ارزیابی کرد اما معمولا کنگره‌ها چند دسته‌اند که اصلی‌ترین آن‌ها در حوزه رقابت دوستانه بین اشعار حوزویان و دانشجویان است، زیرا در این‌گونه کنگره‌ها نوآوری بیشتر است.

برگزیده جشنواره ملی دانشجویان در بیان انتقادات و پیشنهاداتی از دید شرکت‌کننده در جهت افزایش کیفیت جشنواره، تصریح کرد: متأسفانه اطلاع‌رسانی جشنواره‌ها چه در مرحله فراخوان و چه در مراحل خود جشنواره مانند افتتاحیه، اختتامیه و اعلام برگزیدگان ضعیف است.

وی در ادامه گفت: مشکل بعدی در خروجی جشنواره‌ها است؛ سالانه بسیاری از این جشنواره‌ها برگزار می‌شود اما از هیچ‌کدام به‌عنوان مثال کتاب یا مجموعه شعری در نمی‌آید. پیشنهاد بنده این است پس از هر جشنواره مجموعه‌ای از آثار برگزیده را حتی اگر امکان چاپ فیزیکی وجود ندارد در قالب محتواهایی در رسانه‌ها پخش کنند تا دیگر جوانان هم بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha