مردم متولی اصلی طرح آموزش خانگی قرآن هستند
کد خبر: 3974596
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۸

مردم متولی اصلی طرح آموزش خانگی قرآن هستند

مسئول قرآنی بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء گفت: در طول 42 سال اخیر، اتفاقات بسیار خوبی در حوزه آموزش قرآن کریم و تربیت حافظان قرآن افتاده است که برای ارتقای این امر نیاز است، آموزش قرآن براساس همان سبک وصیاق قدیم در کردستان زنده شود و متولی اصلی این طرح خود مردم باشند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام موسوی، مسئول قرآنی بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء امروز، ۹ خردادماه در رابطه با آموزش خانگی قرآن کریم در شب‌های جمعه اظهار کرد: آموزش روخوانی قرآن کریم در منازل و مساجد می‌تواند آثار و برکات زیادی برای مردم و جوانان داشته باشد.

وی افزود: اجرای این طرح بدون شک نور ایمانی ماندگاری در مخاطبان به وجود خواهد آورد.

مسئول بخش قرآن بنیاد خاتم‌الاوصیا با اشاره به اهداف اجرای این طرح بیان کرد: یکی از بارزترین اهداف این طرح مردمی بودن آن است که موجب می‌شود، اقبال عمومی به این طرح از سوی مردم و جوانان و نوجوانان بیشتر باشد.

وی ادامه داد: در طول 42 سال اخیر اتفاقات بسیار خوبی در حوزه آموزش قرآن کریم و تربیت حافظان قرآن افتاده است که برای ارتقای این امر نیاز است، آموزش قرآن براساس همان سبک و صیاق قدیم در کردستان زنده شود و متولی اصلی این طرح خود مردم باشند.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: طرح آموزش خانگی قرآن کریم در شهرهای بیجار و قروه در سال‌های ۹۸ و ۹۹ با استقبال خوبی مواجه شد و همین امر موجب شد در شهرهای دیگر استان به خصوص شهر سنندج اقدام به برگزاری آموزش‌های خانگی قرآن کریم کنیم.

یادآور می‌شود؛ استفاده از منابع اهل سنت از جمله کتاب «سرچاوه ئایین» نوشته زنده یاد ملاعبدالکریم مدرس، از نخبگان و نویسندگان بزرگ کورد، برگزاری اردوهای تفریحی پایان دوره و جذب نوجوانان با استفاده از مشوق‌هایی متناسب با علاقه آن‌ها از پیشنهادات ماموستایان جمعه و جماعات حاضر در نشست بود.

انتهای پیام
captcha