پیوند معنویت، سیاست، عدالت و عقلانیت؛ از شاخصه‌های مکتب امام خمینی(ره)
کد خبر: 3975411
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸

پیوند معنویت، سیاست، عدالت و عقلانیت؛ از شاخصه‌های مکتب امام خمینی(ره)

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: پیوند معنویت، سیاست، عدالت و عقلانیت از شاخصه‌های مکتب امام خمینی(ره) بوده است که اگر معنویت و سیاست در کنار هم قرار بگیرد به طور قطع کار پیش خواهد رفت.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 13 خردادماه در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی(ره) که در مسجد جامع سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران را از اتفاق‌های بزرگ قرن گذشته دانست و اظهار کرد: عدالت اجتماعی و ایجاد حکومت عدل اسلامی از مهم‌ترین شاخصه‌های مکتب و امام راحل بود که مسئولان باید آن را اجرایی کنند.

وی افزود: پیوند معنویت، سیاست، عدالت و عقلانیت از شاخصه‌های مکتب امام خمینی(ره) بوده است که اگر معنویت و سیاست در کنار هم قرار بگیرد به طور قطع کار پیش خواهد رفت.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه امروز همه برای اعتلای کلمه مکتب امام(ره) در این گردهمایی حضور پیدا کرده‌ایم، بیان کرد: رمز پیروزی انقلاب اسلامی پیروی از مکتب امام خمینی(ره) بود؛ مکتبی که پایه‌گذارش یک مرجع شیعه، فقید شایسته و انسان باتقوا و با معنویت بود.

وی ادامه داد: معنویت؛ گمشده جامعه امروز بوده، اخلاص، اعتقاد راسخ و صادقانه به نقش مردم از دیگر ویژگی‌های مهم مکتب امام(ره) بوده است که مسئولان باید کاری کنند که مردم را به سمت نظام، ارزش‌ها و معنویت هدایت کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورذهبی، پاسداری از ارزش‌ها و عدالت اجتماعی را از دیگر شاخصه‌های مکتب امام خمینی(ره) دانست و افزود: برقرای این امر مهم و ایجاد حکومت عدل اسلامی و ایجاد رفاه برای مردم خواست بنیان گذار انقلاب بود که باید اجرایی شود.

وی با اشاره به ضرورت بازخوانی وصیت‌نامه امام(ره) به همت مسئولان، علما و مبلغان دینی اظهار کرد: مردم محوری و نگاه جهانی امام(ره) از دیگر شاخصه‌های امام راحل بود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید براینکه همه باید در راستای برگزاری انتخابات پرشور و حداکثری تلاش کنیم، افزود: اگر می‌خواهیم انتخابات پرشوری داشته باشیم، مسئولان باید جذابیتی ایجاد کنند که مردم به حضور در پای صندوق‌های رأی ترغیب شوند.

وی اظهار کرد: در برخورد با مردم خوش اخلاق، خوش برخورد و الگوی اخلاق، ادب و معنویت برای دیگران باشیم و سعی کنیم دیگران از سر ارادت، محبت و سلوک فردی به ما اعتقاد داشته باشند و از این راه درخواست حضور مردم پای صندوق‌های رأی را خواهان باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورذهبی یادآور شد: رمز حضور مردم در انتخابات این است که تلاش مسئولان را علی‌رغم همه مشکلات اقتصادی و تحریم ببینند و از نزدیک آن را لمس کنند.

انتهای پیام
captcha