برگزاری 24 ویژه برنامه شهادت امام جعفر صادق(ع) در کردستان
کد خبر: 3975789
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹

برگزاری 24 ویژه برنامه شهادت امام جعفر صادق(ع) در کردستان

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان از برگزاری 24 ویژه برنامه شهادت امام جعفر صادق(ع) در کردستان خبر داد و گفت: این ویژه برنامه‌ها با همکاری هیئات مذهبی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

نورعلی خزاعی، رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: امام جعفر صادق (ع) چهار هزار شاگرد با درجات علمی بالا و باایمان تربیت کردند که هرکدام از این شاگردان در زمینه‌های مختلف علوم اسلامی مانند فقه، کلام و فلسفه مهارت خاصی داشتند و زبانزد جهان آن زمان بودند.

وی افزود: امام جعفر صادق(ع) توانست مکتب فقهی فراگیر و نهضتی دانش محور را پایه‌گذاری کند و با توسعه حوزه علمی، در علوم نقلی و عقلی شاگردان برجسته‌ای تربیت کند و زمینه پویایی تمدن اسلامی را فراهم آورد.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان بیان کرد: جایگاه و مقام امام صادق (ع) در جامعه باید بیش از گذشته تبیین شود و اهداف آن حضرت در جامعه برای جوانان و نوجوانان تبلیغ شود.

وی از برگزاری 24 ویژه برنامه شهادت امام جعفر صادق(ع) در هیئات مذهبی استان کردستان خبر داد و گفت: این ویژه برنامه‌ها با همکاری هیئات مذهبی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

خزاعی با اشاره به اجرای ویژه برنامه‌های این ایام اظهار کرد: برگزاری مراسم قرائت دعای ندبه در ۱۴ هیئت مذهبی استان، سخنرانی روحانیون و مدیحه‌سرایی مداحان و قرائت ادعیه و تهیه و توزیع سه هزار برگ تراکت السلام علیک یا روح‌الله و السلام علیک یا امام صادق(ع) در هیئات مذهبی، مساجد و حسینیه‌ها از جمله دیگر برنامه‌های هیئات مذهبی کردستان است.

وی گفت: به همت خیرین و هیئات مذهبی استان ۱۲۰ بسته کمک مؤمنانه به مناسبت سالگرد رحلت امام راحل و شهادت امام صادق(ع) امروز، 16 خردادماه در مناطق محروم شهری توزیع شد.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان افزود: حضور اکیپ‌های پنج نفره گروه‌های جهادی هیئات مذهبی برای همکاری با مدافعان سلامت در راستای ضدعفونی مکان‌ها و معابر عمومی نیز از دیگر برنامه‌های هیئات مذهبی استان است.

وی در پایان یادآور شد: محفل انس با قرآن کریم در راستای گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل به همت هیئات مذهبی استان در سنندج برگزار شد.

انتهای پیام
captcha