واکسیناسیون ۵۲ درصد از سالمندان بالای ۸۰ سال در کردستان
کد خبر: 3975989
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹

واکسیناسیون ۵۲ درصد از سالمندان بالای ۸۰ سال در کردستان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: پوشش واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان استان ۸۹ درصد بوده و تاکنون ۵۲ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی کردستان، ابراهیم قادری، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: ۱۱ مرحله واکسن شامل بیش از ۹۵ هزار دوز به استان اختصاص یافته است که تزریق آن برای گروه‌های در معرض خطر انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶ هزار نفر از سالمندان دوز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند، افزود: ۱۲۲ هزار سالمند بالای ۶۵ سال در استان حضور دارند و تمامی گروه‌های هدف تا اواخر خرداد و اوایل تیرماه سال جاری واکسینه می‌شوند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: به منظور پیشگیری و مدیریت پیک بعدی کرونا و گسترس بیماریابی روزانه بیش از ۸۱۷ تست در استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم از مراجعه و تجمع در مراکز واکسیناسیون بدون اطلاع قبلی پرهیز کرده و منتظر اطلاع‌رسانی از سوی مجموعه سلامت استان کردستان باشند، تأکید کرد: به منظور پیشگیری و مدیریت پیک بعدی کرونا و گسترس بیماریابی روزانه بیش از ۸۱۷ تست در استان انجام خواهد شد.

قادری با بیان اینکه کاهش آمار بستری و جانباختگان ناشی از کرونا نشان‌دهنده خاموشی بیماری نیست، از شهروندان درخواست کرد با مجموعه کادر بهداشت و درمان همکاری کرده و با رعایت پروتکل‌ها و پوشش همگانی واکسیناسیون به قطع زنجیره این بیماری قطع کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه سامانه واکسیناسیون کرونا به آدرس salamat.gov.ir برای ثبت‌نام گروه‌های هدف فعال است، یادآور شد: در روز گذشته، ۱۶ خرداد ۳۲ بیمار جدید مبتلا در استان شناسایی شد که در مقایسه با روز قبل از آن ۵۴ نفر کاهش دارد و ۳۰۷ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۴۶ نفراز این بیماران در بخش آی سی یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

انتهای پیام
captcha