اجرای 3 طرح نمازی در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3976196
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲

اجرای 3 طرح نمازی در خراسان‌جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: سه طرح مبین، آموزش ائمه جماعت و جشن تکلیف دانش‌آموزان با مشارکت ستاد اقامه نماز در آموزش و پرورش استان اجرا شد.

اجرای 3 طرح نمازی در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، 17 خردادماه در دیدار با حجت‌الاسلام کمیلی، رئیس ستاد اقامه نماز استان بر ضرورت حضور ائمه جمعه در نماز جماعت مدارس و تأثیر آن در بصیرت‌افزایی دانش‌آموزان تأکید کرد و گفت: حضور روحانیون جمعه و جماعت در مدارس، زمینه تربیت دینی دانش‌آموزان را بیش از پیش فراهم می‌کند.

وی با اشاره به هجمه‌های فرهنگی دشمن علیه قشر نوجوان و جوان دانش‌آموز، تصریح کرد: حضور ائمه جمعه در مدارس، ضمن حفظ روحیه امید و آرمان‌گرایی در تحقق موضوعات اعتقادی و فرهنگی می‌تواند با بصیرت‌افزایی دانش‌آموزان را در مقابل تیرهای زهرآگین ضد فرهنگی دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب بیمه کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از مساجد و مدارس به‌عنوان پایگاهی برای فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، مذهبی و حتی جهادی یاد کرد و ادامه داد: این دو نهاد تربیتی، با قدرت معنوی خود همواره توانسته‌اند نیروهای متدین، معتقد، فعال و عالم را پرورش داده تا در مواقع حساس از دین و اسلام و مملکت دفاع کرده و حاضر به همه نوع فداکاری از جمله نثار جان خویش باشند.

واقعی با اشاره به توطئه‌های دشمن در ایجاد فاصله بین جوان، مسجد و مدرسه، بیان کرد: دشمنان اسلام سال‌ها به نقش این پایگاه‌های مذهبی و علمی پی برده و با انواع تبلیغات تلاش کرده که با ایجاد حربه‌ها و سرگرمی‌های متنوع، مستهجن و فریبنده جوانان را از مساجد و مدارس جدا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بر ضرورت برنامه‌ریزی برای پیوند کودکان، نوجوانان و جوانان به مساجد تأکید کرد و ادامه داد: تقویت ارتباط ائمه جماعت مساجد با مدارس، تشویق دانش‌آموزان ممتاز درسی، اخلاقی و نمازگزار در مساجد و واگذاری پاره‌ای از مسئولیت‌های مساجد به دانش‌آموزان جوان و نوجوان می‌تواند به تقویت پیوند مسجد و مدرسه کمک کند.

واقعی با اشاره به اجرای سه طرح مبین، آموزش ائمه جماعت و جشن تکلیف دانش‌آموزان با مشارکت ستاد اقامه نماز در آموزش و پرورش استان، یادآور شد: نقش والدین در ترغیب فرزندان به نماز بسیار مؤثر است چراکه وقتی قول و عمل والدین در مورد نماز یکی باشد و نوجوان ببیند که والدین او به نماز بیش از هر چیزی اهمیت می‌دهد، او نیز به این امر الهی ترغیب می‌شود.

انتهای پیام
captcha