راه‌اندازی سامانه «طرح هدایت» برای دانش‌آموزان نیازمند کردستانی
کد خبر: 3977557
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷

راه‌اندازی سامانه «طرح هدایت» برای دانش‌آموزان نیازمند کردستانی

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان از راه‌اندازی سامانه «طرح هدایت» به منظور تأمین تجهیزات ارتباطی هوشمند دانش‌آموزان نیازمند در کردستان خبر داد و گفت: خیرین نیک‌اندیش می‌توانند با مراجعه به این سامانه و تکمیل فرم و اهدای تجهیزات و کمک مالی در این طرح مشارکت کنند.

رشید قربانی، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، عدم دسترسی تعدادی از دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان مناطق محروم به شبکه شاد و آموزش مجازی، یکی از دغدغه‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش بود.

وی افزود: در این راستا نهضت تأمین تجهیزات ارتباطی هوشمند(تبلت، گوشی و ...) با عنوان طرح هدایت با شعار «هر دانش‌آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس و مدرسه» اجرا و در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان از ابلاغ دستورالعمل وزارتی سامانه طرح هدایت و دستورالعمل واگذاری تجهیزات هوشمند به دانش‌آموزان مناطق محروم در طرح هدایت به شهرستان‌ها و مناطق خبر داد و بیان کرد: اجرایی شدن این طرح در سطوح مختلف از اهداف وزارت آموزش و پرورش در کشور خواهد بود.

وی افزود: شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به علت عدم دسترسی به تجهیزات ارتباطی، شناسایی خیرین و سازمان‌های حمایتی برای جذب کمک‌های مردمی، مدیریت تجهیزات و امکانات اهدا شده به آموزش و پرورش و دانش‌آموزان نیازمند، توزیع عادلانه تجهیزات و کمک‌های مردمی بین دانش‌آموزان نیازمند، هدایت کمک‌ها و تجهیزات اهدایی در مسیر صحیح و نیازمند حقیقی و یکپارچگی مدیریت فرآیند جذب و توزیع کمک‌های مردمی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی سامانه طرح هدایت است.

قربانی با اشاره به کمک‌های انجام شده توسط خیرین، مؤسسات، فرهنگیان و ... در راستای تأمین گوشی و تبلت مورد نیاز دانش‌آموزان از سال گذشته تاکنون، اظهار کرد: این طرح به منظور تأمین تجهیزات ارتباطی هوشمند( تبلت، گوشی و ...) دانش‌آموزان نیازمند پیش‌بینی و اجرایی شده است و ضرورت دارد از ظرفیت‌های آن استفاده شود.

وی بر مدیریت و راهبری سامانه طرح هدایت در سطح استان و فعالیت کاربران سامانه در سطوح مختلف از جمله فناوری اطلاعات و کارشناس مربوطه در استان، مدیران مدارس، مدیران و روسای آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌ها و مناطق و جلب مشارکت خیرین نیک اندیش تأکید کرد.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان در پایان گفت: بر اساس امکانات و ابزارهایی که در این سامانه پیش‌بینی شده است، باید اقدامات، پیگیری و اجرایی شود و مهم‌ترین اقدام شهرستان‌ها و مناطق و مدارس، تغذیه اطلاعات مورد نیاز و مشاهده لحظه‌ای دیتاها است که بر اساس آن نیاز دانش‌آموزان به تفکیک هر مدرسه و شهرستان مشخص و ملاک عمل در توزیع تجهیزات خواهد بود.

انتهای پیام
captcha