رضایتمندی ۷۰ درصد از مراجعان دادگستری لرستان
کد خبر: 3979751
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

رضایتمندی ۷۰ درصد از مراجعان دادگستری لرستان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان با اشاره به رضایتمندی ۷۰ درصدی مراجعین به دادگستری لرستان گفت: حفظ کرامت انسانی و تکریم ارباب رجوع اولویت دستگاه قضایی است.

رضایتمندی ۷۰ درصد مراجعین دادگستری لرستانداریوش شاهون‌وند دادستان عمومی و انقلاب به مرکز لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به برنامه‌های مجموعه قضایی لرستان در هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: برنامه‌های هفته قوه قضائیه در لرستان با غبارروبی گلزار شهدا آغاز و با بازدید از واحدهای تولیدی ازجمله پارسیلون و شرکت فولاد خرم‌آباد ادامه پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه بازدیدهای مسئولان قضایی از واحدهای تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل استان با هدف رفع مشکلات این واحدها صورت می‌گیرد، ادامه داد: تمام تلاش دستگاه قضایی لرستان رفع مشکلات و تسهیل موانع تولید کارخانجات تعطیل شده استان است که در این راستا گشایش‌هایی برای این واحدها صورت گرفته است.

شاهون‌وند با اشاره به عملکرد مطلوب دستگاه قضایی لرستان در سال گذشته، ادامه داد: دادگستری لرستان در سال گذشته در سه آیتم رتبه برتر کشور را کسب کرده که نمونه آن رتبه برتر لرستان در بحث سلامت قضات و کاهش تخلفات است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت انسانی و مرتجعین به دادگستری لرستان را اولویت اصلی این دستگاه دانست و گفت: نحوه برخورد کارکنان با ارباب رجوع و حفظ کرامت انسانی ارزیابی می‌شود و در دستگاه قضایی به لحاظ تکریم ارباب رجوع فرقی بین شاکی و متهم وجود ندارد اگر کسی مجرم هم باشد باید شان انسانی او حفظ شود.

وی اطاله دادرسی را از دیگر اولویت‌های دستگاه قضایی لرستان اعلام کرد و با اشاره به اینکه بسیاری از فعالیت‌های دادگستری استان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود ادامه داد: بسیاری از فعالیت‌ها از طریق سامانه ثنا انجام می‌شود تا جایی که در شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا تا ۹۰ درصد نیاز به حضور و احضار متهم نیست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کاهش میانگین وقت رسیدگی به پرونده‌ها را از دیگر موارد مهم در دادگستری استان دانست و با اشاره به اینکه گاهی حسب ضرورت و پیچیدگی یک پرونده، مدت زمان رسیدگی به آن طول می‌کشد، افزود: میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرا ۴۶ روز است.

وی با اشاره به اینکه کاهش ورودی پرونده‌ها با اقدامات پیشگیرانه ممکن می‌شود، خاطرنشان کرد: در این راستا دستگاه قضایی از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان و کسانی که مقبولیت محلی دارند برای صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده‌ها استفاده می‌کند.

شاهون‌وند میزان رضایت مراحعین به دادگستری لرستان را ۷۰ درصد اعلام کرد و گفت: در لرستان دو کمیته رصد و کنترل اراذل اوباش تشکیل شده است کمااینکه در بحث حقوق عامه، قوه قضائیه ملجا و پناهگاه مردم است و بر مبنای اصل سند تحول قضایی که به تایید مقام معظم رهبری رسیده دادستانی موظف است در راستای حفظ حقوق عامه هر چه می‌تواند تلاش کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به اینکه در هر موردی که حقوق عامه با چالش مواجه شده بود مسئولان را احضار کرده و ار آنان توضیح خواسته شده است، تصریح کرد: در مواردی اگر مدیری اهمال کرده است با او حسب مورد برخورد مقتضی صورت گرفته است، در مقابل نیز از مدیران کارآمد و جهادی حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha