رجوع به قرآن؛ زمینه‌ساز کاهش جرم و جنایت در جامعه اسلامی
کد خبر: 3979947
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
امام‌جمعه سنندج بیان کرد:

رجوع به قرآن؛ زمینه‌ساز کاهش جرم و جنایت در جامعه اسلامی

امام‌جمعه سنندج گفت: براساس آیات قرآن رجوع به دستورات قرآنی زمینه‌ساز کاهش جرم و جنایت در جوامع بشری به‌ویژه بین مسلمانان خواهد شد؛ در این راستا ما باید با اجرای صحیح دستورات انسان‌ساز آن، جامعه عاری از هرگونه جرم و جنایت برای خود ایجاد کنیم.

رجوع به قرآن؛ زمینه‌ساز کاهش جرم و جنایت در جامعه اسلامی

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام‌جمعه سنندج، چهارم تیرماه در آیین عبادی ــ سیاسی نماز جمعه این هفته مسجد جامع سنندج، اظهار کرد: ایمان، ذکر و عبادت نمازگزاران نماز جمعه برابر با عبادت ملائک در دانشگاه سمایی به نام بیت‌المأمور خواهد بود.

وی با تبریک گرامیداشت میلاد امام رضا(ع)، افزود: بارگاه امام رضا(ع) در خراسان همچون چراغی روشن بوده و در استان کردستان وجود آستان مقدس امامزاده هاجره خاتون(س) خواهر امام رضا(ع) و کوسه هجیج برادر این امام همام چراغی روشن و جایگاهی امن برای عبادت و آسایش مؤمنان است و این چراغ‌های معنوی و عرفانی در کشور نقاط مشترکی بین تشیع و تسنن بوده و هستند.

امام‌جمعه سنندج بیان کرد: امامزادگان و بارگاه ملکوتی این بزرگواران در جای جای کشور ایران اسلامی، صفای معنوی و فضای آرامش‌بخشی برای دلدادگان خاندان نبوی ایجاد کرده‌ است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و هفته قوه قضائیه، افزود: عدل حاکم سبب باز شدن درگاه‌های خیر و زمینه‌ساز امنیت و آسایش و آرامش کامل مخلوقات خواهد شد.

امام‌جمعه سنندج ادامه داد: حضرت محمد(ص) در مورد اهمیت عدالت می‌فرماید «يک ساعت دادگرى بهتر است از عبادت 70 سال با شب‌زنده‌دارى و روزه‌دارى و يک ساعت حكم ناحق سخت‌تر و گرانتر است نزد خدا از گناهان شصت سال»؛ این حدیث نبوی سنگینی بار قضاوت و عدالت را برای فعالان این عرصه به‌خوبی روشن می‌کند.

وی با اشاره به حدیث دیگری از پیامبر اکرم(ص)، بیان کرد: رسولی نبی اکرم(ص) می‌فرماید «خداوند کریم با قاضیانی است که با عدالت رفتار می‌کنند»؛ که به حمد خداوند متعال قضات ما در کشورمان در اجرای حکم خود رعایت عدالت را خواهند کرد.

ماموستا رستمی افزود: امیدواریم به برکت قرآن و اجرای اصول دین، جامعه اسلامی ما هیچ دادگاه و قاضی پرونده‌ای برای بررسی و قضاوت کردن نداشته باشد چراکه اگر ما دستور قرآن را اولویت خود قرار دهیم، دیگر هیچ جرم و جنایتی روی نخواهد داد که نیاز به قضاوت و دادگاه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام، دین عطوفت، مهربانی، راستی و درستی و سازگار با جامعه بشریت است، اعلام کرد: قرآن کریم در آیه 59 سوره نسا در این زمینه می‌فرماید «فَإِنْ تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ ذَلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلً؛ گر به خدا و روز بازپسين ايمان داريد آن را به كتاب خدا و سنت پيامبر او عرضه بداريد اين بهتر و نيك‏فرجام‏تر است.»

امام‌جمعه سنندج یادآور شد: براساس آیات قرآن رجوع به دستورات قرآنی زمینه‌ساز کاهش جرم و جنایت در جوامع بشری به‌ویژه بین مسلمانان خواهد شد؛ در این راستا ما باید با اجرای صحیح دستورات انسان‌ساز آن، جامعه عاری از هرگونه جرم و جنایت برای خود ایجاد کنیم.

انتهای پیام
captcha