عفو رهبری برای ۱۰۵ نفر از محکومان استان کرمان
کد خبر: 3980829
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱

عفو رهبری برای ۱۰۵ نفر از محکومان استان کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۱۰۵ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و تعزیرات حکومتی این استان، همزمان با ولادت امام رضا(ع) و هفته قوه قضائیه مورد عفو رهبری و تخفیف مجازات قرار گرفتند.

عفو رهبری برای ۱۰۵ نفر از محکومان استان کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی براساس پیشنهاد ریاست قوه قضائیه با عفو و تخفیف مجازات پنج هزار و 156 نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی موافقت کردند.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان 105 محکوم شامل عفو و تخفیف مجازات شده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد 99 نفر با استفاده از عفو رهبری آزاد شده‌اند و مجازات اعدام یک نفر نیز به حبس تبدیل شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: همچنین در راستای عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌مناسبت ولادت امام رضا(ع) و هفته قوه قضائیه، 5 نفر از محکومان استان کرمان نیز مشمول تقلیل مجازات شده‌اند.

موحد یادآور شد: از مجموع مددجویانی که به‌مناسبت ولادت امام رضا(ع) و هفته قوه قضائیه مورد عفو قرار گرفته اند، چهار نفر زن و ما بقی مرد بوده‌اند.

انتهای پیام
captcha