دلی روشن برای شادمانی دل‌ها
کد خبر: 3981037
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳

دلی روشن برای شادمانی دل‌ها

علی دل‌انگیز، روشندل اهل مریوان با دستفروشی، سه دانگ از منزل مسکونی دو طبقه خود را با نیت کمک به فقرا، مساکین و نیازمندان وقف کرد.

صفحات تاریخ پُر است از نابینایان و کم‌بینایانی که جوامع انسانی از ثمره وجود آنان بهره‌ها برده است. نام مخترعان، دانشمندان و شاعران همچون هلن کلر، خزائلی، فرزاد طیباتی و رودکی، شاعر پرآوازه ایران زمین و ... در لابه‌لای برگ‌های تاریخ به جاودانگی و عظمت می‌درخشند و خود الهام‌بخش ظرفیت‌های بزرگی هستند که می‌تواند در تمام دوران‌ها راهگشا باشد. روشندلان انسانهايی كه گرچه در تاريكی ظاهری بسر می‌برند، اما در دنيا‌ی جديدی كه گام نهاده‌اند، زيبايی‌هايی را تجربه می‌كنند كه انسان‌های عادی از احساس و بيان آن عاجزاند. یکی از این روشندلان اثرگذار دستفروش مریوانی است که در سایه دل روشنی که خداوند به وی عطا کرده سه دانگ از منزل مسکونی خود را برای کمک به فقرا و نیازمندان وقف کرده است.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا، اظهار کرد: واقف روشندل و خیراندیش مریوانی که دارای شغل دستفروشی است، سه دانگ از منزل مسکونی دو طبقه خود را به ارزش هشت میلیارد ریال با نیت کمک به فقرا و نیازمندان وقف کرد.

وی با بیان اینکه این واقف روشندل با این حرکت نشان داد انجام دادن کار خیر و کمک به همنوع به جای داشتن ثروت و مقام، دل بزرگ می‌خواهد، افزود: از اول امسال تاکنون این چهارمین وقفی است که در استان کردستان به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف کردستان با اشاره به ثبت سه وقف جدید دیگر در شهرستان‌های بیجار و سقز بیان کرد: در شهرستان بیجار دو قطعه زمین مزورعی دیم شش دانگ به مساحت یک هزار و ۶۵ متر مربع به همت واقف خیراندیش بیجاری فرخ‌لقا چراغی، با نیت هزینه‌های جاری حوزه‌های علمیه بیجار وقف شده است. جهانبخش صالحی، یکی دیگر از خیرین بیجاری نیز شش دانگ از یک منزل مسکونی در شهر پیرتاج را به صورت غیرمتصرفی وقف کرده است.

حجت‌الاسلام کاروند با اشاره به موقوفه ثبت شده در شهرستان سقز افزود: شش دانگ از منزل مسکونی در روستای قشلاق رضا به مساحت ۱۲۰ مترمربع به صورت مشارکتی به همت چند نفر از اهالی روستا وقف شد.

وی با اشاره به ثبت ۲۱ وقف در سال گذشته در استان یادآور شد: شهرستان‌های بیجار و سقز هر کدام با هفت مورد بیشترین تعداد وقف‌های ثبت شده سال گذشته را داشته‌اند و در شهرستان‌های سنندج و مریوان سه وقف و شهرستان بانه نیز یک وقف جدید به ثبت رسید.

انتهای پیام
captcha