سرمایه‌گذاری فرهنگی؛ زمینه‌ساز کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی
کد خبر: 3981057
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳

سرمایه‌گذاری فرهنگی؛ زمینه‌ساز کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی

رئیس حوزه هنری استان کردستان با تأکید بر اینکه حاصل سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگ تأمین آینده‌ای بسیار روشن خواهد بود، گفت: هر چه در بخش فرهنگ و هنر سرمایه‌گذاری شود، بازخورد آن کم شدن ناهنجاری‌های اجتماعی و ایجاد فضایی مطمئن برای سرمایه‌گذاری و حرکت در مسیر توسعه استان خواهد بود.

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان شامگاه گذشته، هشتم تیرماه در دیدار با معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان با اشاره به توجه به نقش هنر در طرح‌های در دست اقدام اظهار کرد: نقش اثرگذار بخش فرهنگ و هنر در توسعه همه جانبه استان امری واضح و مشخص بوده و بسیار خوشحالیم که در برنامه‌های بازآفرینی شهری در دست اقدام این مقوله به خوبی درک و رعایت شده است.

وی با تأکید بر اینکه حاصل سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگ تأمین آینده‌ای بسیار روشن برای  مردم استان و کشور خواهد بود، افزود: هر چه در بخش فرهنگ و هنر سرمایه‌گذاری شود، بازخورد آن کم شدن ناهنجاری‌ها و ایجاد فضایی مطمئن برای سرمایه‌گذاری و حرکت در مسیر توسعه استان خواهد بود.

رئیس حوزه هنری استان کردستان به اقدامات صورت گرفته در نواحی منفصل شهری نایسر و ننله اشاره و بیان کرد: حوزه هنری این آمادگی‌ را دارد در صورت آماده شدن فرهنگ‌سرای نایسر و در اختیار قرار گرفتن بخش فرهنگی ـ هنری آن در اولین اقدام در کنار برگزاری کلاس‌های آموزشی و برنامه‌های هنری نسبت به تجهیز و آغاز به کار سالن سینمایی در این ناحیه اقدام کند.

وی هنرمندان را سرمایه‌های عظیم استان دانست و ادامه داد: حوزه هنری با بهرە‌مندی از اعتماد این سرمایه‌ها تمام توان خود را در کمک به ایجاد فضاهای فرهنگی و هنری در محله آغه زمان و دیگر طرح‌های در دست اقدام استان در زمینه بازآفرینی شهری را اعلام می‌دارد.

مرادی تأثیر یک اثر هنری ارزشمند در قالب‌های مختلف بر رفع مشکلات و معضلات اجتماعی را بسیار مهم دانست و گفت: با سرمایه‌گذاری بر خلق یک اثر هنری می‌توان از بسیاری از هزینه‌های غیر اثرگذار جلوگیری کرد.

وی تأکید کرد: هنر و پتانسیل بالای فرهنگی استان، پشتوانه بسیار قوی و کارآمد توسعه استان خواهد بود و ما در حوزه هنری آمادگی کمک در طرح‌ها و پروژه‌های مد نظر هستیم.

انتهای پیام
captcha