کاهش آسیب اجتماعی در سایه بهره‌مندی از زبان هنر
کد خبر: 3981287
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۲

کاهش آسیب اجتماعی در سایه بهره‌مندی از زبان هنر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بیان کرد: مجموعه دستگاه قضایی استان در حوزه پیشگیری خوش سلیقگی به خرج داده و با طراحی جشنواره «شراره در شمعدانی‌ها» گام بزرگی در کاهش آسیب‌ها برداشته‌است و با زبان زیبا و جذاب هنر همچون هنر فیلم به مقوله‌های مهم آسیب‌های اجتماعی همچون خشونت پرداخته است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی، شامگاه چهارشنبه، 9 تیر در آیین اختامیه اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه «شراره در شمعدانی‌ها»، با اشاره به اینکه باور این مطلب که دوران پساکرونا آغاز شده، اشتباه است و همچنان در اوج کرونا هستیم، اظهار کرد: متأسفانه تا دوران پساکرونا فاصله بسیارست و برای حفظ سلامتی خود و دیگران باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت و برگزاری جلسات و محافل کاملاً محدود و مختصر باشد.

وی برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه «شراره در شمعدانی‌ها» را نشان از خوش ذوق بودن مسئولان و مجموعه دادگستری استان دانست و تصریح کرد: اسم دستگاه قضایی تداعی‌کنده تصوری همچون اجرای احکام در اذهان است و این تصور هم دور از انتظار نیست و به واقع هم همین است، اما پیشگیری از جرم کمتر درسالیان گذشته مورد توجه و اهمیت بوده است.

اکرمی تأکید کرد: پیشگیری از جرم از تکالیف دستگاه قضایی است و مجموعه استان در حوزه پیشگیری خوش سلیقگی به خرج داده و با طراحی این جشنواره گام بزرگی در کاهش آسیب‌ها برداشته‌اند  و با زبان زیبا و جذاب هنر همچون هنر فیلم به مقوله‌های مهم آسیب‌های اجتماعی همچون خشونت پرداخته است.

وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی نه در جامعه ما، بلکه در هر جامعه‌ای موضوعی بسیار پیچیده است. تصور نکنید موضوعات آسیب‌های اجتماعی ساده و قابل حل است، بلکه این معضلات دارای پیچیدگی هستند و برای رفع آن باید فکری اساسی شود. این آسیب‌ها دارای ابعاد بسیار متفاوتی هستند که پرداختن به هرکدام از ابعاد دارای ظرایف و نقطه‌نظراتی است که باید مورد اهمیت واقع شود.

اکرمی ضرورت پرهیز از ساده‌انگاری در موضوعات آسیب‌های اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: هرچه به آسیب‌های اجتماعی از سوی دستگاه قضایی، دستگاه اجرایی، قوه قانون‌گذاری (مقننه)، اندیشمندان، داستان‌سرایان، هنرمندان و ... مورد اهمیت باشد و به ان پرداخته شود، بازهم جای کار کردن وجود دارد.

وی بیان کرد: نکته مهم در بحث آسیب اجتماعی به ویژه در مقوله فرهنگی این است که فرزند یا فرزندان این جامعه با مهارت‌هایی آشنا شوند که وقتی به سن جوانی رسیدند انسانی صالح باشند. برای تربیت انسان‌های سالم و صالح باید از زمان نوجوانی و حتی کودکی برای آنان برنامه‌ریزی کرد. برای پیشگیری از جرم از زبان جذاب هنر استفاده و با بهره‌مندی از این ظرفیت بخشی از آسیب‌ها را برطرف  کرد.

انتهای پیام
captcha