اجرای طرح آموزش قرآن ویژه نونهالان بیجاری
کد خبر: 3981898
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲

اجرای طرح آموزش قرآن ویژه نونهالان بیجاری

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار از اجرای طرح آموزش قرآن کریم ویژه نونهالان در سطح مؤسسات قرآنی این شهرستان خبر داد و گفت: در این طرح خردسلان در مباحث نظری و عملی تحت آموزش‌های خاص قرآنی قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، از اجرای طرح آموزش قرآن کریم ویژه پیش‌دبستانی در سطح مؤسسات قرآنی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در این طرح خردسلان در مباحث نظری و عملی تحت آموزش‌های خاص قرآنی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح نونهالان چهار تا شش سال تحت آموزش قرار می‌گیرند، افزود: در اجـرای این طـرح قرآنی کودکان مشمول طرح در ۶۶ساعت در قالب ۳۳ جلسه تحت آموزش این طرح قرار می‌گیرند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا این دوره‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود و مربیان قرآن کریم به آموزش مجازی مشغول می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این آموزش‌ها در قالب یک یا چند فعالیت یاددهی و یادگیری با موضوع قرآن‌آموزی انجام می‌شود، افزود: گوش دادن به قرائت قرآن، حفظ تعدادی از سوره‌های کوتاه، آیات کاربردی و فهم و درک معنای آیات، آشنایی با داستان‌ها و نکات آموزنده و جذاب قرآن کریم از جمله کارهای انجام شده در این دوره آموزشی است.

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا با بیان اینکه نقش ارزنده قرآن در جامعه اسلامی برای رسیدن به سعادت و کمال انسانی مؤثر و غیرقابل انکار است، اظهار کرد: جامعه نیز نسبت به مسائل قرآنی باید پیشگام باشد.

وی با تأکید بر تقویت بسترهای آموزش مجازی اظهار کرد: شریط کرونایی بسیاری از بخش‌ها به‌ویژه بخش آموزش را تحت تأثیر خود قرار داده است بنابراین لازم است تا پایان این اپیدمی در راستای ارتقا آموزش مجازی تلاش کرد. باید اساتید و مربیان قرآن کریم اجازه ندهند که کرونا بر مسائل آموزشی قرآن آموزان تأثیرگذار باشد و در این راستا متولیان امر باید نسبت به این وضعیت، حساسیت خاص داشته باشند.

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا به اهمیت آموزش و فعالیت در بستر فضای مجازی اشاره کرد و گفت: کسب مهارت در بحث فضای مجازی نه تنها در این شرایط می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد، بلکه بعد از پایان دوران کرونا نیز زمینه‌ای برای نشر معارف و تعالیم اسلامی باشد.

وی در پایان یادآور شد: انتظار می‌رود با فعالیت بیش از پیش مؤسسات و خانه‌های قرآنی در بستر فضای مجازی شاهد ترویج فرهنگ دینی و آموزه‌های قرآنی در شهرستان باشیم.

انتهای پیام
captcha